Tabletten voor zwangerschapsdiabetes schadelijk?

Hoi allemaal,

Ik moest vandaag een dagcurve doorbellen naar de gyn en deze was helaas te hoog. Nu heeft hij mij bloedglucoseverlagende tabletten voorgeschreven, maar als ik hierover op internet lees, worden deze afgeraden tijdens de zwangerschap. Wat moet ik nu? Ik wordt hier best wel onzeker van...

Hey!

hmm lijkt me toch niet dat dan schadelijk is? anders even terug bellen naar de gyn en je vraag voorleggen. maar als het schadelijk is voor de kleine mag ik aan nemen dat ze het dan niet voor schrijven toch?

Liefs!

hier een berichtje van een juli moeder
mij hebben ze ook gezegd dat het niet goed voor t kindje is omdat die tabletten ook in t kleintjes lever komen. Prikken is beter, doe ik ook al enkele weken. Ik zou nog es navragen hoor, ik sta onder controle van een gyn. diabetesverpleegkundige, internist en dietiste... werkt voor mij prima

Ja ik zou ook even bellen naar de gyn, je kunt het ook bij de apotheek navragen voor de zekerheid die weten dit ook.

Kan me niet voorstellen dat je iets voorgeschreven krijft wat niet kan. Maar checken kan geen kwaad al is het maar voor je eigen rust.

Soms is het bij medicatie dat je het liever wilt geven maar als je het niet geeft zijn de gevolgen groter.

Hoi Lydia,
Wat naar dat je waardes toch te hoog zijn.
Altijd even navragen zou ik zeggen, al is het alleen al voor je eigen gemoedsrust.
Succes ermee!
Groetjes Inge

Ik heb gisteren naar de diabetesverpleegkundige gebeld, maar die wilde er niets over zeggen en verwees me naar de gyn. Daarna heb ik de assistente van de gyn aan de lijn gehad en zij zei me dat de gyn vast niets zou voorschrijven wat niet goed was voor de kleine. Toch was ik nog niet gerust, dus heb ik naar de apotheek gebeld en een heel uitgebreide uitleg gekregen over het medicijn. Waar het op neer kwam, was, dat áls ik het kon vermijden, het beter was om het niet in te nemen. Nu wist ik niet meer wat ik moest doen. De een zei wel, de ander niet. Toen heb ik naar de huisarts gebeld en haar om advies gevraagd. Zij zei me dat naar haar weten tabletten inderdaad niet worden voorgeschreven voor zwangerschapsdiabetes, omdat er nog te weinig over bekend is. Van insuline weten ze 100% zeker dat het veilig is, dus dat wordt dat meestal ook gegeven. Ik zei haar ook dat ik liever iets gebruik waarvan ik weet dat het absoluut veilig is, dan die onzekerheid over dit medicijn. Er zijn zoveel verschillende meningen hierover, dus wie moet je nou wel geloven en wie niet. Ik heb liever dat ik me geen zorgen hoef te maken over m´n kleintje. Ze begreep dit en ze gaat vandaag voor me overleggen met de gyn.
Ik ben heel benieuwd wat hier uitkomt, ik hou jullie op de hoogte.

liefs, lydia

Ik ben vanmorgen gebeld door de huisarts en ze zei me dat ik de tabletten gerust kon slikken en dat ze tegenwoordig vaker aan zwangere vrouwen worden gegeven. Dat stelt me op zich wel gerust, maar ik blijf het wel een beetje eng vinden.

liefs, lydia

Terug
Bovenaan