Ik heb gisteren naar de diabetesverpleegkundige gebeld, maar die wilde er niets over zeggen en verwees me naar de gyn. Daarna heb ik de assistente van de gyn aan de lijn gehad en zij zei me dat de gyn vast niets zou voorschrijven wat niet goed was voor de kleine. Toch was ik nog niet gerust, dus heb ik naar de apotheek gebeld en een heel uitgebreide uitleg gekregen over het medicijn. Waar het op neer kwam, was, dat áls ik het kon vermijden, het beter was om het niet in te nemen. Nu wist ik niet meer wat ik moest doen. De een zei wel, de ander niet. Toen heb ik naar de huisarts gebeld en haar om advies gevraagd. Zij zei me dat naar haar weten tabletten inderdaad niet worden voorgeschreven voor zwangerschapsdiabetes, omdat er nog te weinig over bekend is. Van insuline weten ze 100% zeker dat het veilig is, dus dat wordt dat meestal ook gegeven. Ik zei haar ook dat ik liever iets gebruik waarvan ik weet dat het absoluut veilig is, dan die onzekerheid over dit medicijn. Er zijn zoveel verschillende meningen hierover, dus wie moet je nou wel geloven en wie niet. Ik heb liever dat ik me geen zorgen hoef te maken over m´n kleintje. Ze begreep dit en ze gaat vandaag voor me overleggen met de gyn.
Ik ben heel benieuwd wat hier uitkomt, ik hou jullie op de hoogte.
liefs, lydia