taboe onder de zwangeren ---> gewicht

He dames,

Ik ben helemaal happy met mn zwangerschap, nu 10 wk 2 dg.
Ondertussen al 3 echo's gehad en alles was helemaal perfect!
Nu zit ik me wel druk te maken, en dat is over gewicht. Je hoort zo vaak dat vrouwen aan het eind van de zwangerschap veel kilo's zijn aangekomen...
Ik heb nu al een duidelijk zichtbare buik (door mn opgezette darmen;-)) maar ben (gelukkig) nog geen grammetje aangekomen!
Toch blijf ik me druk maken (elke ochtend en avond de weegschaal op)...

Zijn jullie al aangekomen? en misschien ervaringen met vorige zwangerschappen?

gr. Geertje

hoi hoi

kilo's ja daar kan ik wel wat over kwijt, bij mijn 1e kwam ik gelijk al aan pff in totaal 22 kilo, die er een half jaar na de bevalling al af   waren hoor.
nu ben ik 9 weken en 3 dagen en nog geen kilo....eigenlijk maakt het me ook niet veel uit.
als ik weer veel aan kom dan zie ik dan later wel, als het kindje maar goed groeit toch en als ik ook groei so be it.
maar ik heb makkelijk praten want ik kan heel makkelijk zonder veel moeite weer afvallen....

groetjes moeke

ik ben bij mijn vorige zwangerschap 12 kilo aangekomen.
1 dag na de bevalling was daar nog 4 van over. Volgens mij als je normaal
(mag echt wel een beetje meer je lichaam verbruikt nu heel veel) eet en
niet de pech hebt liters vocht vast te houden dan hoef je volgens mij niet zoveel
aan te komen. Ik zou in ieder geval op houden met zo obsesief op de weegschaal te gaan staan of je het wil of niet je zult echt aan komen:).
Wat ik veel lastiger vind is al de veranderingen na de bevalling ander soort buik en borsten en dit gaat niet over dikte maar gewoon anders.

groet czaar

Hallo,

Ik ben nu 13 weken zwanger van een tweeling, en ben nog niks aangekomen, al is mijn buik al aardig dikker geworden (broeken gaan alleen nog 'dicht' met de elastiek-truc). Eet ook zeker niet minder dan anders.
Zijn er meer zwangere meiden die pas (veel) later in de zwangerschap kilo's aankomen??

tja heel eerlijk snap ik niet dat je je daar zo druk om kan maken.... er groeit een mensje in je en wat maakt t uit wat je aankomt, als je niet slecht eet en dat ook na de zwangerschap niet doet dan ben je vrij snel weer op gewicht denk ik zo. het enige waar ik me mee bezig hou is of de kleine wel goed en genoeg groeit.... die extra kilo's ga ik me geen seconde druk over maken. gr Debbie

Hoi Geertje

Bij mijn vorige zwangerschappen viel ik juist veel af. Ik kwam maar 8 kilo aan en viel na de zwangerschap bijna 18 af. Alleen was mijn tweede dysmatuur, ze woog te licht en was niet goed gegroeit de laatste weken. Ze hebben me wel 3 keer gezegd dat ze een maand te vroeg geboren leek. Omdat ik de eerste echo al met 6 weken had gehad was hettoch wel duidelijk dat dat niet zo was. Mijn eerste is een maand te vroeg geboren en woog ook veel te licht. Dus of ik nou weer zo weinig aan wil komen? Ik wil het er nog maar eens met de gyn over hebben of dat echt met elkaar te maken kan hebben.
Maar ik raad je aan vooral gezond te eten en niet bang te zijn voor wat eraan komt. Als het kind maar gezond is. Als je na je zwangerschap ontevreden bent kun je er zelf wat aan doen. Trouwens Borstvoeding helpt echt. Ook Kolfen wel, bij mijn dochter heb ik 7 maanden gekolft omdat ze niet kon drinken.. (ook door de slecht start). Maar mijn borsten zijn daardoor veel groter en plater geworden, ook niet echt leuk dus. Ik hoop trouwens dat het me deze keer wel gaat lukken, ( de borstvoeding bedoel ik) en dan maakt het mij niet zoveel uit hoe ik er daarna uit zie.
groetjes MAchteld

Ik ben nu 12.3 dagen en ben nog niks aangekomen. Ook ik kom meestal na 20 weken pas aan. Dit is mijn 3e kindje en ben ook bang om uit te dijen. Ben bij mijn 1e was ik  13 kilo aangekomen en mijn dochtertje woog maar 2750 grm  en bij mijn 2e 9 kilo en mijn zoontje woog 3120 gram dus mooie gewicht en binnen 1 week was ik weer op mijn oude gewicht. Ik hoop echt onder de 15 kilo te blijven maar maak meer zorgen om striae dan kilo's. Die kan je altijd nog wegtrainen maar striae blijft voor altijd. Ik heb er geen last van gehad bij mijn vorige 2 zwangerschappen dus hopelijk blijft het nu ook weg.

liefs jacy
mama van shenaya, kayran en 12.3 dagen zwanger van .....???

Hooi,

Ik lees stiekum nog steeds met jullie mee, ik hoorde ook heel kort bij jullie november forum, maar helaas heb ik een miskraam gehad.

Bij mn vorige zwangerschap (vorig jaar) ben ik ruim 25kilo aangekomen dat is er nu (7 maanden na de bevalling) allemaal al weer af. Ik ben 20 september vorig jaar bevallen. Er is zelfs al 29 kilo af!! Dus wees niet te bang voor de kilo's. Je krijgt er iets prachtigs voor terug en als je net zo'n mazzel hebt als ik is het er ook zo weer af!!!

Liefs Jen

Terug
Bovenaan