Talkpoeder slecht voor baby

Hoi,

Ik lees in een aantal topics dat er mensen zijn die talkpoeder gebruiken bij de verzorging van hun kindje. De kraamhulp zei mij dat het erg slecht spul is, omdat het erg fijn is en ingeademd wordt. Wat erg slecht is voor de longen.
Ik heb het dus nooit zelf gebruikt. De bus die ik had staat er nog steeds.
Hoe denken jullie hierover?

Groetjes Reisa

Hoi,
Ik heb bij alle drie mijn kinderen talkpoeder gebruikt. Niet overmatig hoor. Gewoon wat op de billetjes en na het badje daar waar veel plooitjes zijn. Heeft voor mij altijd prima gewerkt om irritatie te voorkomen. Heb op het forum ookal wat berichtjes gezien over dat het een broeinest zou zijn voor bacterien, maar als je je kindje geregeld in bad doet, hoe lang kunnen die bacterien dan broeien. Bovendien is van vochtige huid die niet afgedroogd wordt ook bekend dat bacterien daar welig tieren.
Ivy

mijn kraamhulp vertelde hetzelfde. Alleen als de billen van mijn zoontje zo kapot zijn, dat creme niet meer "plakt" dan gebruik ik het toch. Ik maak dan de bus zelf helemaal open en veeg het eruit en op zijn billen, ipv strooien. Dan stuift het minder zodat het minder in zijn longetjes kan komen.

Mijn vriendin gebruikte op advies van haar kraam maizena. dat zou minder stuiven en hetzelfde werken. Ik zag alleen wel dat het altijd klonterde in de luier en dat lijkt me nou ook weer niet prettig.

greet

Ik gebruik het nooit voor mijn zoontje.Op zijn billen smeer ik vasaline of bepanthen.
En de rest doe ik met bodyotion(1xper week)
Ik gebruik het alleen voor de hond(matezer)dan blijft hij lekker wit,en hij heeft er geen last van

Terug
Bovenaan