Tampon te lang laten zitten

<p style="text-align: left;">Ik ben voor het eerst sinds mijn zwangerschap weer ongesteld, weer zo wennen dat ik per ongeluk vergeten ben mijn tampon er weer uit te halen. Tampon heeft 48 uur gezeten gok ik, ik ken het verhaal van de tamponziekte. Gewoon aankijken en hopen dat ik nergens last van krijg of er wat mee doen? </p>

Dit lees ik op internet:
Hoe groter de tampon, des te groter de kans op een infectie. Heb je een tampon te lang laten zitten en plots last van koorts, misselijkheid, duizeligheid en/of een uitslag die lijkt op zonnebrand? Dat kunnen symptomen zijn van TSS. Ga in dat geval meteen naar een huisarts.

Er is nu niks wat je preventief kunt doen om de kans op tamponziekte te verkleinen. Je kunt alleen maar afwachten en bij klachten (koorts, diarree, overgeven, uitslag) contact opnemen met je huisarts. Vertel je huisarts dan meteen dat je een tampon vergeten bent en die pas na 48 uur hebt verwijderd. 

Na hoelang hoef ik me geen zorgen meer te maken? Ik kan online niets vinden over wanneer de symptonen ongeveer optreden. Is dat dagen, of een week, etc. ?

Terug
Bovenaan