Tand in gehemelte geschoten na val

<p>Hallo allemaal,</p><p>Mijn dochter van 1,5 is gevallen bij mijn ouders en in 1e instantie leek het erop dat haar voortand eruit was. Overal gezocht, de tandarts kon niks zien en zei dat hij waarschijnlijk nog ergens buiten lag. Opnieuw gezocht, maar niks gevonden. Vanmorgen (week later) waren we opnieuw bij de tandarts omdat hij wilde checken of er geen ontsteking was. Die was er niet, maar een foto wees uit dat de tand was terug geschoten in het gehemelte. Er zijn meerdere scenario’s mogelijk. Of de tand zakt, maar moet er alsnog uit. Of de tand zakt en is scheef, of hij zakt en is verkleurd of het mooiste scenario, hij zakt, staat recht en is wit. Heeft iemand hier ervaring hiermee? Ik weet dat ik moet afwachten, maar ik ken niemand bij wie dit is gebeurd en ben heel benieuwd of andere ervaring hiermee hebben. Bedankt alvast! </p>
 
Ik ben zelf als baby van 1 naar voren geklapt in een ouderwetse kinderstoel (27 jaar geleden haha) en toen zijn mijn twee voortanden teruggeklapt in mijn gehemelte. Ze kwamen er Schots en scheef weer uit, maar kon wel prima gewoon mee leven. En toen heb ik van groep 6 tot groep 8 een beugel gehad en nu staat alles weer mooi recht!
 
Bedankt Anouk en Rozenmeisje voor jullie reacties. Weten jullie nog (of je ouders) hoe lang het duurde voor ze weer terug kwamen? 
 
Ik heb het even aan m'n moeder gevraagd en die denkt toch wel minimaal een half jaar, maar ze wist het niet precies meer!
 
Dankjewel Anoek, dat stelt me gerust. Ik zie hier nog niks gebeuren bij haar, maar dat is dan niet zo gek als het nog een half jaar kan duren
 
Terug
Bovenaan