tandarts, foto?

hoi
ik ben vandaag 6 weken zwanger en heb dan ook morgen de eerste echo! maar nu moet ik ook naar de tandarts.
ik had een gaatje (gat onder 2 kiezen) mijn eerste!!!
en nou heb ik sindsdien zoveel last!! ze willen een foto maken anders kunnen ze niet veel! nu zegt ze ja we hebben een loodschort,en mijn vk zegt NEE..
ik luister naar haar hoor maar de tandarts zegt keihard dat de vk achterloopt want dat is veilig!
en dat ze anders niks voor me kunnen doen, nou geloof me ik heb dit nu al 4 weken volgehouden en slaap slecht van de pijn dus er moet iets gebeuren!
paracetamol red me nog maar jah dat neem ik liever ook niet meer.
nog 1 nachtje volhouden en dan overleg ik met de vk.
we zullen zien, iemand ervaring?

liefs

He Mommy3,

Ik heb er geen ervaring mee, maar volgens mij ben je beschermd hoor met een loodschort! Ik denk dat de vk gewoon geen enkel risico wilt nemen en daarom zegt dat je het niet moet doen...

Ik weet niet of je weet hoe een loodschort werkt? Een loodschort houdt ALLE rontgenstrailing tegen op de plek waar het loodschort zit. Als het schort dus je hele buik bedekt kan het volgens mij geen gevaar.

Ik ben geen arts, maar dit is wat ik weet, vraag anders even een second opinion bij je HA of bij een GYN in het ziekenhuis??

Liefs en sterkte!

Hoi mommy3,

Als het niet strikt noodzakelijk is raden ze foto's af, maar de rest van je zwangerschap met een gat in je gebit lopen met alle pijn van dien is niet de bedoeling. Als je een loodschort voor hebt kun je wel een foto laten maken, die schermt het kindje af voor de straling. Dus in jouw geval zou ik het toch laten maken. De pijn en stress die je er nu van hebt zijn misschien nog wel erger voor de kleine.
Succes morgen bij de verloskundige en sterkte bij de tandarts!