Tandarts voor gaatjes

Hallo,
mijn dochter van bijna 3 heeft gaatjes in haar kiezen, dit is allemaal erg pijnlijk voor haar, dus naar de tandarts om de gaatjes te laten vullen. (Ze is in het begin van het jaar voor de eerste controle geweest en dat ging prima.)
Bij de controle of het wel echt gaatjes waren heeft ze ontzettend tegen gewerkt, haar mond open deed ze nog tot hij met het spiegeltje wilde kijken.
 Het zijn inderdaad gaatjes en de vervolgafspraak was een nog grotere ramp. Ze werkte absoluut niet mee en gilde het uit (met haar kaken op elkaar zo slim was ze wel). Met zijn tweeen haar vastgehouden; niet vast gehouden het hielp niet.
Mijn man had al gevraagd of er een tandarts is die haar onder verdoving of zo kan behandelen, nee die was er niet.

Na de behandeling kwam hij met het verhaal   dat er wel een tandarts was die met lachgas werkt. Dus hebben we een verwijsbrief gekregen voor een speciale kindertandarts.
Gebeld voor een afspraak, maar ze vertelden ons dat het niet verantwoord is om kinderen jonger als 5 jaar met lachgas te behandelen, dus nu maar afwachten hoe het daar zal gaan.


Heeft iemand tips voor ons en onze dochter, die al bibbert als een rietje als ze het woord tandarts hoort?????
 
Hoi,

Ik zat toevallig een half uur geleden in het blad van J/M van januari 2005 een artikel te lezen over   de kindertandarts. Deze tandarts behandelt kinderen met gebitsproblemen en ook kinderen die heel bang zijn.
Deze tandarts, Jaap Veerkamp, werkt in de Praktijk voor Kindertandheelkunde in Amsterdam.
Misschien is het een idee om contact met hen op te nemen. Wellicht hebben zij nog andere adressen voor je indien je niet in de buurt van Amsterdam woont.
In het artikel wordt ook nog verwezen naar de site www. kindertand.nl en naar het volgende boek: Ik breek door. Gids voor het kindergebit; geschreven door Jaap Veerkamp, Frans Frankenmolen en Karin Weerheijm. ISBN 9068681974.
Sterkte
 
Terug
Bovenaan