Tandarts

Hallo allemaal

Weet er iemand hoe het zit met een evt. zwangerschap en de tandarts? Mag je een verdoving krijgen, gaatjes boren etc. in de 2 weken als je nog niet weet of je zwanger bent? Ook moeten mijn verstandskiezen er binnenkort uit, kan dit kwaad voor een evt. zwangerschap?

Liefs Vanessa

je doet er verstandig aan om dat aan de assistente te vragen die weet er wel raad mee!! gewoon zeggen dat je mogelijk zwanger ben ;) dan hoor je wel van hoe of wat ;) veel succes meis!!
veel liefs Debbert

Vorige keer dat ik bij de tandarts was en een wortelkanaalbehandeling kreeg, was niet duidelijk of ik misschien zwanger was (moest nog 1 week tot mijn NOD).
Ik heb het gemeld aan de tandarts en kreeg een schort om voor de foto's. Kreeg wel verdoving enzo.
Volgens hun kon alleen de rontgenfoto's maken kwaad.

Hoi vanessa

Ik las je bericht nu pas, mischien ben je al bij de Tandarts geweest, maar ik dacht laat ik toch nog maar even reageren. Ik heb zelf als assistente gewerkt. Het kan geen kwaad als je verdoving krijgt want de vloeistof wordt direct in de zenuw van je tand of kaak gespoten. Ook andere behandelingen kunnen geen kwaad. Wel moet je opletten met röntgen foto's, deze kunnen vooral in het begin stadium schadelijk zijn voor de vrucht.
Maar de straling is erg laag (en sommige tandartsen zeggen dat het geen kwaad kan). Ik zou altijd wel voorzichtig zijn en altijd om een loodschort vragen deze houd de straling tegen. De straling kan pas echt kwaad als je er de hele dag in staat (net als de assistente) maar voor een patiënt is de straling erg minimaal dat het eigenlijk geen schade kan toerichten.

Groetjes D. en succes

Terug
Bovenaan