Tandarts

Hoi, ik heb even een vraagje. Ik weet natuurlijk niet of ik zwanger ben maar ik neem het zekere voor het onzekere.

Ik moet woensdagochtend naar de tandarts omdat ik heel erg kiespijn heb. (Al een tijd op en aan) maar ik denk nu dat hij een foto gaat maken, daar had hij het nl over. Ten tweede kan het zijn dat hij hem gaat trekken en dus gaat verdoven. Weet iemand of dat kwaad kan of moet ik zeggen dat ik bezig ben? De tandarts is een bekende van mijn ouders en ik heb niet zo'n zin in geklets.

Iemand een idee?

volgens mij mag de tandarts net als een arts ook niets zeggen hoor! En al;s je dat gewoon vraagt, waarom zou hij het zeggen, zou wel erg lullig zijn. Het is jouw leven, jouw leven en niet dat van je ouders. Zo. Ik denk dat je gewoon even aan de ha moet vragen of het kwaad kan, stel dat je zwanger bent, dan zijn rontgenfoto's denk ik wel schadelijk. En de verdoving is volgens mij ook niet zo goed! Neem iig contact op met de dokter, dan weet je meer.

heel veel liefs! En succes natuurlijk

Nu je het zegt, ik ben helemaal vergeten te zeggen dat ik binnenkort ook naar de tandarts moet! Ik heb een gaatje en moet waarschijnlijk ook geboord worden! Ook ff vragen aan de dokter dan ;)

Hoi,

Ik zou wel tegen je tandarts zeggen dat er een mogelijkheid is dat je zwanger bent. Hier kan hij dan nl. rekening mee houden, want volgens mij zijn die dingen niet bevoordelijk voor het "vrucht". Je tandarts mag beslist dit soort dingen niet doorvertellen, hij heeft zich ook aan zijn beroepsgeheim te houden.
Gr. Ils

hallo Po,

Ik weet dat de rontgenstralen slecht zijn voor je kindje en daarvoor hebben ze bij de tandarts een speciale schort die je dan over je buik heen legt waardoor er geen straling bij je kind kan komen.
De plaatselijke verdoving kan geen kwaad, alleen is je bloed dunner tijdens je zwangerschap waardoor de wond minder snel stolt.
Succes ermee,
groetje

Hoi
Je tandarts heeft zich te houden aan zijn beroepsgeheim.Dit kun je hem natuurlijk nog even tussen neus en lippen vermelden.Als je denkt dat je vermoedelijk zwanger bent dan zou ik het zeker aan hem doorgeven,want een foto laten maken is schadelijk voor de vrucht.liefs en Sterkte.Vervelend zeg dat je net nu last van kiespijn hebt,zal je altijd zien.

Hoi Po,

Ik heb een aantal maanden geleden een wortelkanaalbehandeling gehad.
Er was een kans dat ik zwanger was, dus met foto's maken kreeg ik een loden schort voor.
Verdoving kon geen kwaad volgens mijn tandarts.
En volgens mij heeft hij ook gewoon beroepsgeheim.

Groetjes

Hee trouwens Po, misschien hebben wij wel last van kiespijn omdat we gewoon ('gewoon' ?!) zwanger zijn!

:p nee maar ik heb anders nooit last van mijn gebit :) en je gebit is gevoeliger als...maar ja joh je zit op elk klein dingetje te letten

Terug
Bovenaan