tandarts

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben 18 weken zwanger en  moet volgende week naar de tandarts.
Ze hebben 6 gaatjes gezien, nou heb ik 2 afspraken volgende week op dinsdag en op woensdag allebij van drie kwartier.
Maar ik maak me een beetje ongerust over de verdovingen die ik krijg.
Het schijnt niet al te schadelijk te zijn maar toch.....
Wat is jullie ervaring hier mee?

groetjes,

Hoi. Ik heb toen ik net zwanger was fotos laten maken en heb me daar ook echt ongerust over gemaakt. Vorige week moest ik op controle en had iik 2 gaatjes.. Ik moest een afspraak maken om het te laten vullen 4 weken na mijn bevalling!
Ik weet dus niet of het schadeliijk is, maar als de tandarts het weet lijkt het me niet, maar ????
Vraag het anders voor de zekerheid nog even aan hem of aan je vk...
Gr. Anne-Marie
35+1 zw

Hoi,

over het algemeen raden ze aan om gewoon naar de tandarts te gaan voor controle, maar als het even kan, gaatjes vullen terwijl je verdoofd wordt, uit te stellen tot na de bevalling. Het kan namelijk ook je kindje bereiken en het is toch troep hè.
Ik weet niet of je je tandarts hebt verteld dat je zwanger bent (mss is het zichtbaar, weet het niet) maar over het algemeen doen ze het dan niet. Ik zou het nog maar even goed navragen.

Groetjes Sharon.

hallo,

het kan geen kwaad om een verdoving te krijgen tijdens je zwangerschap.
de hoeveel is zo gering en plaatselijk dat dit geen kwaad kan voor je kindje.
sommige tandartsen doen het liever na je dat je bevallen bent, maar soms is het gewoon beter om eerder te vullen.
dit om te voorkomen dat je echt kiespijn krijgt en je verder van huis bent.
een goed verzorging is en onderhoud is vooral nu erg belangrijk!!.

sajo  ( 28w5 en mv2)    
was tandartsassistente

Een tandarstbehandeling kan over het algemeen geen kwaad. Ik heb mijn tandarts toen gevraagd of ik gewoon mijn kroonbehandelingen kon ondergaan en hij zei dat dit echt geen kwaad kon, maar dat hij wel even de soort verdoving aanpaste aan mijn zwangerschap. Dus wel altijd melden aan je tandarts dat je zwanger bent, ook als het nog heel pril is en je het nog niet hebt verteld aan anderen. Een beetje tandarts gaat hier heel discreet mee om. Bel anders even om te overleggen of het kwaad kan, maar ik ben het met de voorgaande schrijfster eens, op kiespijn zit je helemaal niet te wachten en juist tijdens je zwangerschap is gebitsverzorging heel belangrijk.

hallo je kan je gaatjes ook laten vullen zonder verdoving want dat doe ik want ik moet oook naar de tandarts toe 17 juli en ben 8 w2 d zwanger groetjes ramona

Terug
Bovenaan