Tandarts

Vandaag zijn we bij de tandarts op contole geweest met z'n drietjes. Alles oke en wonderwel vonden de kinderen het helemaal geweldig. Hele discussies wie er eerst in de stoel mocht hahaha. Hopelijk blijft dat de komende jaren zo!

Bij Gijs was dat op deze leeftijd echt wel anders. Hij vond het destijds echt dóódeng en heeft pas toen hij 3 was écht in de stoel gelegen.

Hoe gaat dat bij jullie peuters? Al een bezoek gebracht aan de grote kindervrind en hoe ging dat?

Groetjes
Susan

Stoer hoor, van Gijs en Sofie! Helemaal alleen in die stoel! En gelukkig ook nog alles helemaal picobello

Ik ben afgelopen november (of was het oktober?) naar de tandarts geweest en Marly was daarbij. De tandarts en de assistente hebben de hele tijd met haar gekletst. Zij stond naast de tandarts. Toen hij met mij klaar was, mocht Marly op mijn buik liggen en ging de tandarts ook bij haar in het mondje kijken. Marly liet het allemaal prima toe. Hij mocht zelfs met een spiegeltje in haar mondje kijken! Daarna kreeg ze nog een stuiterbal. Die vond ze het einde en nu als ze die ziet liggen, zegt ze nog steeds "van de tandarts gekregen!!".

Groetjes!!

Siebe heeft ook al twee keer in de stoel gelegen. Weliswaar boven op mij, maar hij doet het perfect. Alleen de laatste keer ging het ietsie moeizamer, maar dat kwam denk ik omdat  de tandarts  bij mij wat langer bezig was met het corrigeren van een vulling en dus de apparatuur gebruikte. Als je er zelf niet bang voor bent scheelt dat toch veel, want je kinderen krijgen die angst dan ook niet zo mee. Ik ben er dus  helemaal niet bang voor,  sterker nog, ik heb in het verleden als tandartsassistente gewerkt dus ik weet wat er allemaal gebeurt!

En natuurlijk het speelgoedje achteraf. dat is het hem  helemaal  hè! Daar alleen al voor gaan ze graag mee, hahaha!

Groetjes Fonske  

Linde is nog niet bij de tandarts geweest, wel mee met Roos maar ze heeft toen zelf niet op de stoel gelegen.
Ik moet in Mei, dan mag ze mee en ik ben erg benieuwd wat ze ervan vindt.
Ik verwacht geen problemen maar ja je weet maar nooit, ik ben zelf ook niet bang dus dat scheelt alweer.
Ik kan me wel herinneren dat Roos haar eerste officiele bezoekje had, ging prima en ze kreeg een mooi doosje met info, reclame en een mooie eigen tandenborstel en beker.
Dus je begijpt dat ze daar ook om vroeg bij de volgende controle hahahaha.....
Maar ik denk dat het kleine kado'tje achteraf er interresant is al vind ik het persoonlijk ook wel weer een beetje overdreven (ze hebben bij onze tandarts ook echt verschrikkelijke troep-kado'tjes!).
Maar stoer hoor van je meisje, maar ja het is dan ook een stoer dame!

liefs Daniëlle.

Hoi hoi Susan!!

Wat fijn dat Sofie en Gijs zo enthousiast waren!! Super!

Brr... het probleem bij mij is juist dat ik zelf beetje bang ben voor de tandarts, ik wil dit absoluut niet overdragen aan de kinderen... Maar de tandarts zei dat ik Lili de volgende keer gewoon met een controle mee mocht nemen. En niet bij een gaatje vullen natuurlijk!!

Liefs Lonneke

GIEREN BRULLEN!
Kian moet niks van die grote stoel hebben. Thuis een grote mond, maar als ie daar eenmaal is dan 'piept' ie (met ruim volume) wel anders...
Liefs Nelleke

ik heb Ivar  wel meegenomen naar mijn eigen controles en dan staat hij geïnteresseerd te kijken, maar in november ben ik met hem bij de weekendtandarts geweest omdat hij met zijn mond op de wasbak was gevallen. Toen heeft de tandarts hem zeer gedaan bij het kijken (het ging weer bloeden enzo) en er moest een foto gemaakt worden en daarvoor heb ik hem met de tandarts echt in de houdgreep moeten houden, dus hij vindt het, heel  begrijpelijk, niet zo leuk meer. Toevallig 2 weken geleden weer op controle geweest en toen wilde de tandarts ook even bij hem kijken, maar hij  wilde niet, dus uiteindelijk heeft de tandarts gewoon lekker met hem gekletst en mocht hij daarna een sticker uitzoeken. Ik hoop dat hij de volgende keer weer over zijn angst heen is, maar zo niet, dan begrijp ik het ook wel.

Liefs Jenneke

Laatst heb ik Sep meegenomen naar mijn controle afspraak. Hij vond t best gezellig geloof ik en stoel die op en neer beweegt is natuurlijk altijd leuk haha
Er is niet gekeken bij hem, hij zat op mn schoot. Volgende x mag hij ook.

Verder vond hij vooral het tubetje tandpasta die hij kreeg  erg leuk!!

Terug
Bovenaan