tandarts

hoi meiden

Bram heeft voor volgende maand een afspraak staan bij de tandarts en ik was dus even benieuwd of jullie ook al met je kindje bij de tandarts zijn geweest......
ik ben benieuwd hoe het zal gaan maar manlief gaat mee want ikzelf ben eigenlijks bang voor de tandarts en ik ben bang dat als ik mee ga hij mijn angst voelt en ook bang wordt....... ikzelf moet morgenvroeg heen maar ben nu al wat nerveus aan het worden en dat wil ik Bram niet aandoen als ik met hem mee ga

liefs ilona

Hoi Ilona,

Wij zijn pasgeleden bij de tandarts geweest bij Sven. Die vond het prachtig! Ik had hem zijn tandenborsteltje meegegeven zodat ie die aan de tandarts kon laten zien. En we hadden hem geleerd dat ie dan AAAAAAA moest zeggen.
Hij vond de stoel helemaal geweldig. De tandarts keek alleen nog maar even in zijn mond maar verder deed hij niets.
Ze hadden wel tegen ons gezegd dat we vooral niet moesten zeggen " De tandarts is niet eng hoor" want het woordje eng blijft dan hangen.
Dus wij hebben gezegd dat de tandarts in zijn mondje zou gaan kriebelen.
Ik ben zelf ook best panisch voor de tandarts maar dat is toch anders. Maak je dus niet al te druk, het komt allemaal goed.

Groetjes,
Maike

Hoi hoi,

Ook ik ben geen held als het om de tandarts gaat. Ik heb nu wel een hele lieve tandarts, die zelf ook jonge kinderen heeft. Hij doet het echt SUPER met die kleintjes. Eva gaat er juichend naartoe.
Bas is al een aantal keer meegeweest. Heeft ook al wel in de stoel gezeten enzo, maar heeft nog geen echte controle gehad. Die krijgt hij de volgende keer als we weer met zijn allen gaan.
Onze tandarts zegt tegen de kinderen dat hij hun tandjes gaat tellen. Op die manier doen ze goed open om alle tandjes te laten zien.

Succes,
Karin

Hoi,
Wij zijn vanmiddag geweest met het hele gezin..
Vinden het niet erg..ik ga zelf 4 keer per jaar nl, en mijn man ook. De kids gaan daarvan twee keer mee.
Lieve rende rond, en riep telkens; KLAAR??
Maar zo went ze aan wat de tandarts doet, al is ze zelf nog niet geweest hoor..
Komt idd meestal als ze twee zijn..hier dus de volgende afspraak in november!
Gaat ze misschien ook even de stoel in..
Speels is het beste..hier vinden de oudste twee het ook allemaal best tot nu toe..Mees heeft ooit al een gaatje gevuld..geen probleem..
Gr Rina

Hoi hoi,

We hebben Rik afgelopen keer wel meegenomen, maar dat was meer om te wennen. maik en ik moesten gewoon controle en Rik mocht met de tandarts meekijken (hebben echt een hele jonge tandarts) en de tandarts legde uit dat hij onze tandjes ging tellen. op het laatst mocht Rik mee in de stoel en deed ie die een paar x omhoog en omlaag Rik lachen natuurlijk! Verder vroeg de tandarts of hij even mocht kijken naar Rik zijn tandjes en Rik deed aaaaaaaaaaaaaa. Gewoon gekeken en verder niets gedaan.
Knappe jongen!!

Dusssss misschien aankomende x, maar onze tandarts zegt dat hij het voor de 2 jaar echt ng te jonge vind en lekker meenemen je kindje en laten wennen.

Nou komt goed meid!

X Saskia
mv Rik 22,5 mnd

Eline is een paar keer meegeweest toen mijn oudste naar de tandarts moest. Maar ze moet nooit zoveel van vreemden weten, laat staan de tandarts. Dus dat zal nog lastig worden.

mm ik had er nog helemaal bij stilgestaan, om met Birgit naar de tandarts te gaan. Ik neem aan dat ze me dat wel zullen vertellen bij het CB als ze 2 is...

Het probleem is alleen dat zowel ik als mijn vriend op de kazerne bij een tandarts zitten, dus als je een afspraak heb, loop je er "even langs"
Ik zal dus met Birgit hier in de wijk naar de tandarts moeten, en speciaal voor haar een afspraak moeten maken... ik denk dat het dan alleen maar spannender voor haar is, omdat ze nog nooit mee geweest is.

Maarja dat zien we dan wel weer!

Hoi hoi,

Toen wij laatst naar de tandarts moesten hadden we Jayden ook meegenomen, hij mocht nadat papa was geweest ook in de stoel en hij vond het super interessant, eerst wilde ze alleen kijken maar omdat het zo goed ging poetste ze gelijk zn tandjes, toen hij klaar was kreeg hij en tijgertje tandeborstel dus dat vond hij helemaal leuk. Ik ben zelf ook erg bang, wij hebben daarom ook een angst / kinder tandarts.

Groetjes, Patricia (Jayden 18-05-2007)

Terug
Bovenaan