tandartsfoto???

A

Anoniem

Guest
Hallo!
Even een vraagje... Moest gisteren naar de tandarts voor de controle, en hij twijfelde ergens over zei hij.. Voor ik het wist had ik zo'n plaatje in mijn mond voor een foto te laten maken. Nou heb ik wel eens gehoord dat dat schadelijk kan zijn?!?! Bij mijn vorige zwangerschap had ik het nog verteld en toen kreeg ik een loodschort voor..
Zou het kwaad kunnen dat ik dat nou niet heb gehad?? Ben nu 5 weken en 3 dagen zwanger, nog heel pril dus...
Ben benieuwd naar jullie evt. reacties..
Gr. Anne-Marie

hallo,

ik vindt heel vreemd heeft ie niet aan jou gevraagt of je zwanger bent of nie ?
dat doen ze altijd bij mij !

ik weet niet precies wat de gevolgen zijn maar weet ook dat het na 20 weken zwangerschap niet zo heel erg meer is maar daar voor wel i,v,m met die stralingen ofziets , ma zou zeggen zoek het even op het internet .
hadt er zelfs wel iets over gelezen maar ben het kwijt , komt door m,n geheugen vol gaten hahaha

groetjes anna 9 a 10 wk

Hallo,

Wanneer je een loodschort voor krijgt, kun je dus wel nagaan dat het schadelijk kan zijn.
Ik zou contact opnemen met je verloskundige, en dit alsnog melden aan de tandarts.

Hoi,

Ik was zelf 3 maanden zwanger toen ik ook een foto moest maken, ik wist niet dat het schadelijk kon zijn maar desondanks is mn bevalling etc toch nog goed gekomen.

GR Elmira.

Ik ben ook helemaal niet op mijn mondje gevallen  maar dit overviel me gewoon totaal!! Ik kan nu alleen maar hopen dat het geen schade heeft aangericht. Zal denk ik toch maar ff naar de VK of de huisarts bellen om het zeker te weten...
Vind het wel een naar idee iig..
Groetjes

De eerste maanden zijn het meest schadelijk maar de kans is klein. Neem inderdaad even contact op met de VK. Maar een ding...het is gebeurd en je kan er nu niets meer aan doen. Je zorgen maken, hoe begrijpelijk ook, heeft niet veel zin meer. Schrale troost maar het is nu eenmaal zo.

Volgende keer gelijk melden bij arts/tandarts of wat dan ook dat je zwanger bent! Ook als het niet gaat op foto's.

Ingeborg

Hoi,

Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was hoor.
Ik heb nl het zelfde meegemaakt.
Ik was toen  rond de 3 weken zwanger  (nu inmiddels bijna 23weken),heb meteen toen ik wist dat ik zwanger was(1 week later)de vk gebeld en ze stelde me direct gerust.
De straling is zo minimaal en niet op de buik gericht dat ik me er absoluut geen zorgen over moest maken,
dus meid maak jij je ook geen zorgen,heb ik ook niet gedaan (en dat terwijl ik in mrt een mk gehad heb en dus extra angstig was)en geniet ervan hoor!!!

liefs Caro

Terug
Bovenaan