tandem/duowagen naast elkaar of achter elkaar?

Hallo allemaal,

Ik ben zwanger van de 2e. Ik ben in februari uitgerekend en mijn zoontje is dan tegen die tijd 20 maanden.
Ik zit erover te denken om een tandem/duowagen aan te schaffen.
Ik weet alleen niet wat handig is: zitjes naast elkaar of achter elkaar.
Heeft iemand ervaring met 1 van de 2 of beiden? Iemand tips?
Alvast bedankt!

gr Cindy

hoi

ik denk dat voor jou een tandem beter is omdat je dan aan de achterkant een nestje kan plaatsen. met een buggy kun je vaak geen 2 nestje plaatsen of je moet een echte 2lingwagen kopen. en die zijn veel duurder. op dit moment heb ik voor mijn 2ling een buggy langs elkaar omdat ze niet meer in de 2lingwagenbakkan pasten en deze wagen zo lomp was dat ik hem verkocht heb.
maar in ieder geval succes

groetjes kristel 2lingmama

hoi

Toen mijn 2e geboren werd, was onze oudste ook 20 maanden. Wij hebben ook wel aan zo'n tandemwagen gedacht, maar de  kinder/wandelwagen was nog zo goed, dat ik het zonde vond om deze weg te doen.   Eerst heb ik een zitje geprobeerd op de kinderwagenbak, maar de oudste was naar mijn idee te zwaar en de hele bak zakte door. Vervolgens heb ik zo'n plankje aangeschaft. De eerste paar keer vond ze dat niks, ze ging er steeds af. Ik heb haar toen even aangepakt en 5 minuten met een huilend kind op het plankje gelopen, maar daarna was het over en ging dat heel goed. Nu is ze zover dat ze vaak niet eens meer zelf wil lopen.
Als we weggaan en mijn man (of moeder) is erbij, dan zet ik de oudste in een simpele buggy.

groetjes
Melanie

Hoi,
Ik heb geen ervaring met een tweeling maar mij lijkt het handiger om ze achter elkaar te hebben. Dan wordt de wagen wel langer maar met zo'n brede wagen lijkt het mij helemaal niet handig in winkels en zo.

Hoi,

Ik ben sinds 3 weken moeder van een tweede zoontje, de oudste is nu 1 1/2 jaar.

Ik heb ook een tandemwagen aangeschaft en dat werkt prima. Je kan de
kleinste in een babynestje leggen in het achterste zitje en zo goed in
de gaten houden.

Wat ik wel lastig vindt is de stoepen op met de wagen. Ik moet de wagen
met ruim 14 kilo kind omhoog zien te hijsen en doordat de wagen langer
is valt dat niet altijd mee.

Het lijkt me dat je beter een wat langere wagen kan hebben dan en
brede, het is soms al lastig om met een gewone kinderwagen bv in de
winkels te lopen. Let er wel op dat de tandemwagen makkelijk zwenkt en
een kleine draaicirkel heeft, dit stuurt en stuk lichter! Succes!!

Terug
Bovenaan