tandem-voeden

A

Anoniem

Guest
Maar even een nieuw topic n.a.v. Mariska (toch?) die het had over tandem-voeden. Ik vind het super knap dat je er al aan durft te denken! haha
Maar wat ik mij altijd al afvraag als ik aan tandem-voeden denk is dit:
Een pasgeboren kindje krijgt altijd die dikke-drap borstvoeding (is mooie naam voor, maar ben het even kwijt) en dat zit volgepropt met een boost afweerstoffen enzo die ze de eerste dagen doorhelpen. Omdat ze steeds meer gaan drinken wordt de melk steeds dunner (en krijgen ze nog steeds genoeg voedingsstoffen binnen).
Maar als je al een kindje voed is die melk dus afgestemd op het oudste kindje. Mist het tweede kindje dan niet die eerste dikke drap? (hihi, klinkt heel oneerbiedig, maar zo bedoel ik het niet hoor)
De bv mamma's die weer zwanger zijn hebben hier vast al het  één en ander over opgezocht. Hebben jullie het antwoord al?
Puur interesse hoor. Ik ben inmiddels gestopt met bv en een nieuwe zwangerschap zit er nog even niet in.
Liefs Nelleke

Nou inderdaad, zo had ik er nog niet over nagedacht.
Zou het misschien zo kunnen zijn dat je nieuwe melk aanmaakt doordat je zwanger bent......
Ben ook benieuwd.

ja dat zal vast, maar dan krijgt die eerste die dikke drap van de tweede.. (en moet het lichaam wel heeeeel veel dikke drap aanmaken)

Hoi Nelleke,

Die dikke drap borstvoeding van het begin is volgens mij colostrum (ofzoiets).
Maar goed over je vraag, ik heb begrepen van het borstvoedingscentrum hier dat je gewoon meer produceert. Dus het aantal dagen dat de pasgeboren baby colostrum krijgt is gelijk, alleen produceer je op de dagen dat je dus colostrum geeft, meer. Je andere kind krijgt dit ook gewoon.
Als ik tegen die tijd nog steeds 2 kindjes voedt, ga ik denk ik niet tandemvoeden. Ik ga voor 'om de beurt'. Het lijkt me anders wel heel druk worden daar aan die borsten.

Overigens vind ik het voeden sinds ik zwanger ben steeds pijnlijker worden. Of mijn tepels zijn erg gevoelig, of Wieteke zuigt zich opeens een ongeluk. Ik weet dus niet hoe lang dit nog vol te houden is.

Groetjes,
Geeske.

Hahahaha oh sorry het was een serieuze topic en ik was ook serieus.
Maar ik zie jou al helemaal voor me zo achter je scherm..... filosoferen over de 'dikke drap'

Heb je al op google gezocht naar dikke drap?

JA!!! Colostrum was het!! Hihi, klinkt heel vies!
Maar goed, kind 1 krijgt dus gewoon ook lekker een extra 'boost' die paar dagen! Ach ja, je kunt niet genoeg afweerstoffen krijgen toch!
Thanx!

Google:
Het is een soort zoutige dikke drap die naar meel smaakt en totaal niet naar 'bospaddestoelen met bacon en mascarpone'
..........????

HAHA : Dikke drap tweede optie van google: (niet raden waar het over gaat)

Gewoon het idee van warme plakkerige dikke drap in je mond.. bahbah.. Ik wou dat ik het lekker vond, maar helaas, ik kan er niks aan doen.. SLIKKEN, NO WAY! ...

Terug
Bovenaan