Tandemvoeden

<p>hoihoi,</p><p>Over 2 weken ben ik uuitgerekend van de tweede. De oudste is 14 maanden. En zij krijgt nog steeds 1 a2 keer op een dag borstvoeding. Ik wil graag gaan tandemvoeden. En vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft.</p><p>Groetjes!</p>

Wat mooi dat je dit wil gaan doen ? ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, zou wel mijn wens zijn om dit in de toekomst te doen. Je kan voor advies altijd contact opnemen met een lactatiekundige of via de borstvoedingslijn via La leche league? Succes met de laatste loodjes ?

Geen ervaring mee. Wel mijn tweeling het eerste jaar bv gegeven, nu bij mijn dochter niet gelukt ivm ernstige bloedarmoede kwam het niet op gang.
Maar vraagje: een kind van 14 maanden heeft een andere behoefte dan een pasgeboren baby. Is er dan geen kans dat de baby tekort op loopt of hoe moet ik dat zien?

Wat bijzonder dit! Heb er geen ervaring mee maar lees wel mee uit nieuwsgierigheid. 
En wat knap dat je hoogzwanger nog bv kunt geven! Succes met de bevalling! 

Hier hetzelfde, mijn zoontje deinkt nog een paar keer per dag en ben volgende week uitgerekend. Wil het ook samen gaan doen, ik probeer eerst de baby genoeg te geven en heb een weegschaal aangeschaft om zijn gewicht in de gaten te kunnen blijven houden ook na de kraamtijd zodat ik goed in kan schatten of hij genoeg krijgt. Misschien is dat een idee?

Ik heb eens ergens gelezen dat pasgeborenen die borstvoeding gaan krijgen die al op gang is gebracht, minder of zelfs helemaal niet afvallen de eerste paar dagen. Normaal gesproken verliezen baby's toch wel een paar 100 gram omdat borstvoeding nog helemaal op gang moet komen. Ik denk dat het alleen maar positief is dus! Je melk zal wel veranderen na je bevalling, om aan de behoeften van je baby te voldoen, maar in principe blijft de laatste melk, het meest vet en voedend, dus misschien eerst je oudste laten drinken en daarna je baby? Maargoed ik ben geen lactatiekundige, die zou ik wel om advies vragen! :)