Tanden en kiezen komen er door.. kontje helemaal kapot (rood en branderig enz) wie tips?

A

Anoniem

Guest
Jurian krijgt er tanden en kiezen door, sinds vanmorgen heeft ie t hele rood bij zijn kontje, en doet hem erg zeer, als ik hem wil verschonen begint ie erg hard te gillen, iets wat ie nooit doet tijdens het verschonen. Vanavond leek het erger te zijn geworden, heb het toen ingesmeerd met Sudocreme, hij was echt ontroostbaar. Heb dit nog nooit eerder meegemaakt, hij is ook nog nooit ziek geweest sinds zijn geboorte.. dus.. zit een beetje in de rats! haha..

Heeft iemand tips qua zalfje wat het beste helpt bij deze uitslag? En waar ik deze kan halen?

Alvast bedankt!

Liefs
Janet
Mv Jurian 06-07-2007

Hoi,

laat de kleine af en toe even zonder luier lopen, frisse lucht is ook even goed, en goed smeren met sudocreme helpt, wij smeren ons zoontje nog steeds elke avond in met sudocreme en hij heeft nog steeds geen last van z'n kontje gehad, gewoon preventief blijven smeren.

Ik hoop voor je dat hij er snel minder last van heeft!

Groetjes
Angelique

Die andere creme (petanol of zoiets) helpt ook heel erg goed. Kan even niet kijken wel merk het nu echt is omdat Feline ligt te jammeren en moet gaan slapen.
Heel veel sterkte en geef Jurian maar een dikke kus.

groetjes Mariska

Hallo,

Mijn dochtertje heeft ook een hele zwakke huid, zodra ze tanden krijgt of diaree heeft ligt ze van onderen helemaal open, tot bloedens toe.

Ik haal bij de apotheek een hele dikke zinkzalf die ze daar zelf maken, dit werkt super goed! En inderdaad lekker een paar uurtjes per dag zonder luier laten lopen.

Succes en hoop dat gauw beter gaat!
Groetjes Angelina

Hoi,
Bepanthen creme werkt ook goed..
Ik weet dat als de huid stuk is, je er ook gewoon maizena uit je keuken op kunt strooien..klinkt gek..maar is wel zo.
Misschien scheelt het wel als je  een dun laagje creme erop hebt gesmeerd, dat dan die zure ontlasting niet lang direct op de huid zit..
Snel verschonen doe je vast al, en idd even lekker laten luchten.
Ik zet haar ook wel eens in een lauw badje..even weken, ipv met die doekjes poeten..haha
Gr Rina

Ik met mijn petanol creme.... Ik bedoelde Bepanthen creme hahaha.

groetjes maris

Hey meis, ik zou ook die bepanthencreme smeren! is wat vetter dan de sudocreme.
Is zeker met al kapotte billen wel prettig. en idd binnen even lekker zonder luier laten lopen. l lukt dat bij rik niet, hahaha die houd wel van wildplassen).

X Saskia

hoi hoi,

hier hebben we hetzelfde gehad,
wij hebben in frankrijk deze zomer een tip van
een franse dame gekregen toen we op vakantie waren en ze zag roan zijn billetjes bij het zwembad  en hoorde roan krijsen,  en die werkt bij ons
veel beter dan bepantene en sudocreme die ik eerst gebruikte,
het heet mythosyl en het is in nederland verkrijgbaar maar ik denk dat je het via de apotheek moet bestellen, maar het is echt perfect spul en de pijn is snel weg en de rode billetjes ook...

gr mascha

Terug
Bovenaan