tanden en kiezen

Hoi,

Ik heb even een vraagje,

Hoe oud zijn/waren jullie kindjes met het krijgen van tanden en kiezen?

Elmar wordt volgende week woensdag 1 jaar en hij heeft 4 tanden boven en beneden en nu komt er ook al een kies beneden door, en boven zie je ook al een paar witte puntjes. Hij heeft de eerste gekregen toen hij een half jaar was.

Wou graag even weten of dit een normale  leeftijd er voor is.    

Gr. Annelies mama van Elmar ( 20-06-2006 )
 
hoi



Mijn dochertjes had haar 1e tandje met 5,5 mnd 2e met 6 mnd 3e 8mnd   4e en 5e met 9 mnd   6e met 10 en   de kiezen kreeg ze met 14 mnd en haar snij tanden onder en boven zijn nu bijna helemaal door met 19 mnd,als ze dit ongeveer hebben voor de 2 jaar is dat goed hoor ,en verder ieder heeft zijn eigen tempo met alles toch? gr wendy
 
Hoi,
Mijn dochtertje kreeg met 3,5 maand de 1e tand, paar dagen later de 2e.
Met 6 maanden de 3e en 4e tand, en met 7 maanden de 5e en 6e tand.

Nu zit er weer iets te "broeien", ik wacht maar af.(ze is nu 8 maanden)
En een "normale" leeftijd is er niet echt hoor, dat kan per kind heel erg schelen.
De 1 krijgt al snel de 1e tand en sommige hebben met 1 jaar nog een tandeloos mondje.

Groetjes Debby mv B'Elanna
 
Hoi,

Onze dochter  kreeg met bijna 4 maanden in een keer 2 tanden door.
Heel kort daarna volgde er in een keer 3 tanden.  Met haar 8ste maand had ze al 8 tanden....
Zo rond haar 1e jaar waren er ook al  een aantal  kiezen door.
Nu is ze bijna 18 maanden en is heel haar melkgebit door.
Gelukkig heeft ze weinig tot geen last gehad van het doorkomen van de tanden en kiezen.
Kapotte billetjes, harde ontlasting en veel tandvleespijn kan heel vervelend zijn voor die kleintjes.

Goh, ieder kind ontwikkeld anders. Ikzelf was als baby (volgens mijn ouders) heel lang tandloos.
 
Suc6 ermee.

Groet
Pascalle
 
Terug
Bovenaan