Tanden knarsen

<p> </p><p style="text-align: left;">Even jullie advies/tips:</p><p style="text-align: left;">Mijn zoontje is nu bijna 10 maanden en hij heeft 4 tanden! 2 voorste onder en 2 'draculatanden' boven! Sinds een week is hij gigantisch aan het knarsen! Het gaat door merg en been! Hij heeft genoeg bijtdieren /ketting om op de bijten, tijdens het knarsen bied ik deze ook vaak aan! Maar hij bijt daar maar even op en gaat dan weer door met knarsen tijdens spel en kruipen! Is dit al schadelijk voor zijn 4 tandjes? Is hier iets tegen te doen!?</p>

Hier ook! Maar mn zoon doet het alleen als er tanden door komen! Dus grote kan dat bij jullie ook de volgende 4 doorkomen!
Op advies van heg CB moesten wij dit gedrag negeren, en dat werkt!

Hier ook, meestal als ze last lijkt te hebben van haar tandjes. Maar ook wel eens onder het eten. Ik word er heeeel erg naar van, kan wel gillen. Klinkt zo verschrikkelijk. Ik geef vaak dan even de speen, maar het helpt niet altijd...

Mijn dochtervan 7 maanden doet dit soms ook. Ze heeft al 6 tanden , 4 Boven en 2 onder. Ik negeer t meestal of ik geef een speeltje.. Denk niet echt dat je er wat aan kan doen 

Onze kleine man doet het ook en ook hard ook! Gaat echt door merg en been. Ik las pas een artikel dat 1 op de 5 babies het doen en dat ze het mogelijk doen om hun tanden in een juiste positie te krijgen.. dan is die marteling uiteindelijk toch voor een goed doel ?

Terug
Bovenaan