tanden knarsen

Hallo,

Hebben jullie tips hoe je tanden knarsen kunt voorkomen of afleren.
Mijn dochtertje 8 maanden oud heeft 5 tanden en knarst ontzettend veel.

Ik vind het een vreselijk geluid.
Wat kan ik hier aan doen??

Help me met tips

Groetjes

Hai!
Je kunt bij de tandarts een bitje laten aanmeten. Heb ik zelf ook gehad. Ik vond het lijken op zo'n bitje wat hockeyspelers dragen. Het slapen ging wat moeizamer, omdat de mond niet dicht kan, maar ja, knarsen is ook niet goed. Het is sowieso niet onverstandig om de tandarts om advies te vragen. Knarsen kan ook gaatjes veroorzaken. Bij volwassenen wordt knarsen veroorzaakt (meestal) door spanning. Is er iets waar je kindje zich druk om maakt (onbewust). Ze zijn zo druk met opgroeien....
Succes!

Hoi,
Niets aan doen hoor. Je kunt bij zo'n kleintje ook echt nog geen bitje laten maken. Geeft niets verder alleen het geluid is niet zo prettig.
Zo ver ik weet kun je er ook niets tegen doen.
Doeg
Sandra

Hoi,

Een bitje bij een kindje van 8 maanden zie ik niet echt voor me. Ik moet zeggen dat mijn zoontje het ook een tijdje gedaan heeft, ook rond die leeftijd. Ik werd er helemaal eng van, zo'n naar geluid. Ik heb het een tijdje aangekeken en op een gegeven moment was het ineens weer over. Ik zou me er niet al teveel zorgen over maken.

Tja afleren...
Ik ben nu 22 en doe het nog steeds.. Niet bewust hoor maar ik doe het wel.
En het kan idd heel vervelend zijn dat ben ik met je eens. Maar ik denkt dat t een soort van gewoonte is die niet af te leren valt.

Groetjes Bren.

Terug
Bovenaan