Tanden? nu al?

Mn dochtertje is net drie maanden en een paar dagen oud. Er sijpelt constant slijm uit haar mond heeft vingertjes de hele tijd in de mond, is huilerig? Ik zie wel dat haar tandvlees iets wittig is en dat er een klein puntje in haar mond zit maar kan dat wel? Ze bijt een beetje op de speen en op mn vinger. Het CB zei dat t niet kon maar ze huilt zo hard en veel dat doet ze anders nooit!

hey esara, Het is mogelijk. Viènna haar tweede tandje komt inmiddels al door, de eerste kwam bij haar al met 5 weken. Ze heeft het geerfd van haar vader en verder begreep ik dat het in de aziatische en indische cultuur veel meer voor komt, zoals bij ons xxx

Dat kan wel hoor. Er worden ook kinderen met tandjes geboren. Elk kind is anders en ontwikkelt op een ander tempo. Gewoon naar je dochtertje kijken hoor.
Het hoeft alleen nog niet zo te zijn, maar als je een wit puntje ziet lijkt het er wel op ;-)

Liefs, Marieke
(november-mama)

hier het zelfde.. ik dacht dat ook. Maar bleek toch niet zo te zijn. Ze was in het begin stuk makkelijker. Nu slapen ze gewoon lichter en zijn ze als ze bij andere zijn toch wat angstig omdat het anders is. En dat kwijlen doet ze ook.. Als ze een tandje krijgen moetje dat goed kunnen voelen (bobbeltje). Het is dat ze altijd eerst 2 ondertandjes krijgen en dan de boven tandjes hebben ze mij verteld.

Hier ook al onder bobbeltjes te voelen, Harm is 3,5 maand. Bij mijn dochter kwamen ze pas bij ruim 7 maand. Ben benieuwd hoelang 't nu duurt voor dat ze door komen!
Liefs

Het is zeker mogelijk, Mijn zoontje had met 3,5 maand al 2 ondertanden, 2 weken later ook zijn boventanden. Mijn meisje is nu 3 maanden ben begint ook verschrikkelijk te kwijlen en overal op te bijten dus denk ik dat het er bij haar ook aan zit te komen maar goed t hoeft ook niks te zijn. Mijn neefje heeft ook heel veel gekwijld maar kreeg pas zijn eerste tanden met 5 maanden.

Hier wel gekwijl en gesabbel, maar nog geen puntjes. Mijn andere 2 kids waren 2 maanden voor het eerste tandje al aan het kwijlen dus het zal nog wel even duren.

Terug
Bovenaan