tanden poetsen baby 1 jaar

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij tips kan geven.
Onze dochter van 1 jaar liet het altijd gewoon toe als wij haar onderste tandjes wilde poetsen.
Sinds ze 4 boventandjes heeft is het een drama. Ik moet haar echt stevig vast houden wil ik iets kunnen poetsen. Ze is wel 2 x hard gevallen waarbij er bloed uit haar middelste boven tandjes kwam. Geen idee of het daarmee heeft te maken dat het zeer doet. Haar lipjes houdt ze ook echt stijf op elkaar. Wie kan mij helpen?

Groetjessss

Dan pakt ze wel de tandenborstel en gaat ze een beetje bijten. Maar zodra het een van ons wil doen dan is het foute boel. Maandag gaat mijn vriend het bij de tandarts navragen. 
Ben heel benieuwd wat we kunnen doen.

Wat vervelend! Het kan goed zijn dat het eventjes pijn gedaan heeft en dat ze nu weer bang is voor de pijn terwijl die gewoon weg is. Ik merk zelf dat mijn zoontje (15mnd) soms ook ineens iets niet meer wil. Dan is het bij ons echt de truc om af te leiden. Want als die kleintjes iets niet willen, en ze gaan zich verzetten dan win je toch zelden. Dus misschien eens proberen een heel.maf liedje te zingen of gekke geluiden te maken. Of misschien even niet doen, en over paar dagen weer proberen. Ben benieuwd wat de tandarts ervan zegt. Succes!

Wat vervelend! Het kan goed zijn dat het eventjes pijn gedaan heeft en dat ze nu weer bang is voor de pijn terwijl die gewoon weg is. Ik merk zelf dat mijn zoontje (15mnd) soms ook ineens iets niet meer wil. Dan is het bij ons echt de truc om af te leiden. Want als die kleintjes iets niet willen, en ze gaan zich verzetten dan win je toch zelden. Dus misschien eens proberen een heel.maf liedje te zingen of gekke geluiden te maken. Of misschien even niet doen, en over paar dagen weer proberen. Ben benieuwd wat de tandarts ervan zegt. Succes!

Mijn vriend heeft zijn afspraak moeten verzetten. Dus advies van de tandarts heb ik nog niet. Maar........het gaat nu weer hartstikke goed gelukkig. Het is geen drama meer met poetsen. Happy me

Terug
Bovenaan