tanden poetsen, bleehhhhhhhh

Sinds ik zwanger ben kan ik echt niet meer tegen tandenpoetsen... Ik heb er ook echt geen zin in, omdat ik weet dat ik dan moet kohalsen/spugen... echt heel vervelend!! Herkent iemand dit?
 
Ik ben nu ruim 18wk, en heb vanaf het begin al moeten kokhalzen als ik mn tandenpoets...vervelend...maar ik vind het nog vervelender om zonder tanden te poetsen door het leven te gaan ;-)
Gelukkig heb ik van spugen geen last dan...ik kan me voorstellen dat je er dan echt n beetje tegenop gaat zien....
verwisel je borstel vaak (werd soms misselijk van t luchtje) ga niet te diep je mond in...maarja...makkelijk gezegd dan gedaan natuurlijk...
 
had ik ook bij mijn eerste zwangerschap. Kon de lucht van de tandpasta niet verdragen. Uiteindelijk zonder tandpasta zitten poetsen omdat ik iedere keer over mijn nek ging :)
 
Hoi,

Ik kan ook heel slecht mijn tanden poetsen, zeker de kiezen is echt een probleem, maar ik ga gewoon door, stop alleen wat vaker, wil echt geen gaatjes/ontstekingen krijgen nu!
Naar beneden kijken helpt mij wel wat, dus is misschien een idee!

Gr MJ
 
Tot een maand of 5 van de zwangerschap heb ik dat probleem ook gehad. Ik poetste daarom mijn tanden pas als ik op het werk was. Was dan wat langer wakker en zat er wat langer tussen het poetsen en ontbijt. Had er nog steeds wel last van maar wel een heel erg stuk minder.
Succes!
 
Ik heb niet zozeer moeite met tandenpoeten, maar wel als ik mijn tong ga poetsen. Voorheen ging ik als ik te ver naar achter ging kokhalzen, logisch.
Maar nu al als ik voor op mijn tong met mijn tandenborstel zit... pff...
 
Begrijpelijk maar toch doen! Tijdens je zwangerschap word je tandvlees wat gevoeliger voor ontstekingen e.d., dus je gebit verwaarlozen is niet slim. En inderdaad, misschien eerst je maag wat meer op orde en daarna poetsen?
 
Bij mijn 1e vond ik het geen probleem maar nu... vind het poetsen opzich niet zo erg maar word helemaal naar van die nasmaak die je blijft houden.
Spoel al vaak met water om van die smaak af te komen.
Haha voor mijn zwangerschap vond ik een nasmaakje juist zo fris.

 
Terug
Bovenaan