tanden poetsen help!!!

Hallo allemaal,

Ik heb een zoontje van 2,5 jaar oud, die niet zijn tanden wil poetsen. Dat wil zeggen, hij zuigt de tandpasta van de tandenborstel af, maar echt poetsen dat vertikt hij.

Ligt dit gewoon aan zijn leeftijd of ligt het echt aan hem.
Heeft iemand misschien nog tips, waardoor hij misschien wel gaat poetsen.

Groetjes Wilma
 
Hallo,

Mijn zoontje heeft dit ook een tijdje gehad, wat bij ons heeft geholpen is samen tandenpoetsen; dus je zoontje zelf zijn tanden laten poetsen 'naar voorbeeld' van jou of je partner en dan daarna na poetsen.
Op deze leeftijd willen ze namelijk vaak dingen zelf doen, ze zijn immers al 'zo groot' (vinden ze zelf).

Ik weet niet of dit jou helpt, maar het valt te proberen.  

suc6, liefs Nika
 
Ons mannetje eet vooral zijn tandpasta eraf, en is dan "klaar!".  Ik poets hem dan zelf even na, terwijl ik het tandenpoetslied van Dirk Schele zing. Het lijkt hem daardoor te helpen dat hij duidelijk het begin en het eind van de poetsbeurt weet. Wat hij ook heel leuk vindt is alles wegpoetsen, alles wat hij die dag gegeten heeft noem ik dan op en poets ik weg. Vaak weet hij zelf dan ook nog van alles te verzinnen, wardoor ik hem nog langer kan poetsen.
Succes, groetjes Soela
 
hoi, Ben die eet ook meestal zijn tandpasta op, ik doe meestal hem op een krukje voor de spiegel zetten, en dan poets eerst ik zijn tanden en daarna mag hij zelf ff poetsen en zijn mond spoelen, wil hij het echt zelf doen dan doe ik er gewoon veel en veel minder tot geen tandpasta op. tot dusver werkt het.succes
linda moeder van Ben
 

Hallo,

Vandaag gaf hij aan dat hij in de spiegel wilde kijken tijdens het poetsen van zijn tanden.
Ondanks een krukje kan hij nooit bij de spiegel, dus ik heb hem omhoog gehouden zodat hij in de spiegel kon kijken.
Ik moet zeggen dat hij ontzettend goed zijn tanden heeft gepoetst.......alle tanden en kiezen heef hij gehad.
Blijkbaar is dit de oplossing bij hem......hij wilt gewoon zelf zien wat hij doet.

Bedankt voor het meedenken.

Groetjes Wilma
 
Onze zoon is ook 2,5 jaar en tanden poetsen is altijd weer een klus.

We hebben wel duidelijke afspraken eerst mama/papa poetsen en dan mag hij. Hij doet zijn mond vaak niet eens open en dan krijgt hij de keus meehelpen of in de houdgreep. Vaak wordt het dus de houdgreep, dit vindt hij zo vervelend dat hij moet huilen (kan je er wel heel goed bij.....)

Het lijkt ook niet makkelijker te worden.

Hoe gaat dat liedje van de schele? ook het eten van die dag wegpoetsen is een goede! Gaan we proberen.
 
Terug
Bovenaan