tanden poetsen...lastig!

Hoi allemaal!

Twan heeft sinds een paar dagen 2 ondertanden.
Die moeten natuurlijk gepoetst worden....Alleen steekt onze Sjakie steeds zijn tong uit en zo kom ik met geen mogelijkheid met de borstel in de buurt van die tanden!
Hij vindt het blijkbaar heel grappig want ligt helemaal in een deuk maar dit is natuurlijk niet de bedoeling. Blijf het steeds proberen...
Iemand tips voor hoe te poetsen met zo'n ondeugd met te grote kwijllap :)?

Groetjes Kimm
 
Hier het zelfde probleem.
Ik probeer met mijn vinger de tong iets weg te duwen maar het blijft een hele kunst om die tandjes te poetsen. Nu zag ik vandaag dat ze ook 2 boven tandjes krijgt. Ben benieuwd hoe dat gaan met poetsen:)
 
En als je hem gewoon op de tandenborstel laat bijten? Mijn dochter bijt overal op maar wil ook niet tanden poetsen. Als ik haar op de tandenborstel laat kauwen, wat ze wel wil, gaan de haartjes van de borstel ook langs de tandjes!
 
Mijn tandarts heeft gezegd dat dit poetsen echt is om te wennen aan een tandenborstel en het gevoel dat erbij hoort.
Ik pak meestal zijn kinnetje vast (als hij zit) om zo zijn mondje open te houden en laat hem dan naar mij kijken. Ik poets dan zijn ondertanden en daarna de boventanden. Tussendoor bijt hij wel eens op de borstel, maar dat laat ik eventjes toe voordat ik de borstel weer lospeuter en het opnieuw probeer. Na mijn poetsbeurt krijgt hij zelf de tandenborstel en mag hij even zelf ermee aan modderen. Hier is het nooit een gevecht geweest en eigenlijk gaat het naarmate je het vaker doet, steeds beter.
 
Haha, nou....

Meneer begint al te lachen als ie dat ding ziet...ook gaat ie dan lekker proesten en sputteren....EXPRES!
Doe het nu elke avond maar krijg het niet voor elkaar met die tong.
Ga morgen eens electrisch proberen ;) Boventande zijn hier ook al onderweg...hier kan ik wel bij gelukkig!
Hou jullie op de hoogte!

Greetz!

 
Terug
Bovenaan