tanden poetsen wordt een ramp!!!!:((((tips???????

A

Anoniem

Guest
hoi hoi,

aaron deed het eerst zelf maar de laatse weken begint hij al te huilen als we aankomen met de tandenborstel maar ja,het moet wel!!!
dus nu met zn 2en bezig,1 hem vasthouden en de ander poetsen:(
en dan daarna goed zo aaron,maar ja dan is het al krijsen:(((

iemand tips hoe we het makkelijker   voor ons ventje kunnen maken???

alvast bedankt!!!

groetjes nienke trotse moeder van aaron 24-11-2006

Hoi,

Wat vervelend dat hij zo een hekel aan poetsen heeft, het is zo belangrijk maar dat  zeg je zelf ook.

Mischien vind hij het wel goed als je zijn tandjes schoonmaakt met een gaasje wat je om je vinger wikkeld. Of helpt het als je hem laat zien dat jij ook je tanden poets. Of hem zelf met een borstel laten spelen, en  dan zelf met een andere borstel zijn tandjes poetsen.

Ik hoop dat er een tip bij zit waar je wat aan hebt.

groetjes
Bianca  

Lastig is dat hé! Chloë stribbelt de laatste dagen ook steeds meer tegen, bij haar komen er dan ook aan alle kanten tanden door, dus misschien is het nu ook wel iets pijnlijker.
Ik probeer toch te poetsen door haar af te leiden; beetje raar doen, hard zingen, gekke bekken trekken, enz.
Ik ben niet zo van het dwingen, omdat je er zo iets heel negatiefs van maakt.
Je kan ook proberen om een beetje pasta op je vinger te doen en dat een beetje op zijn tanden smeren.
Succes.
Sil

Er zijn speciale vingertandenborsteltjes te koop die je om je vinger schuift wat je ook kan proberen is elektrisch tandenpoetsen!
Verder poetsen wij ook altijd onze tanden als Aimee dr tanden moet poetsen, eerst mag ze zelf en daarna helpen we dr... hier juist huilen als t klaar is.... hahaha!

voor zover ik weet wordt electrisch poetsen afgeraden tot 3 jaar. En daar zijn toch ook geen borsteltjes voor te krijgen?? (onder de 3 jaar)
mss heb ik het wel fout, maar dat ik wat ik dacht te weten... ivm tandvlees en glazuur.

Maar goed.. idd niet te veel een drama van maken, en mss een andere houding?? B'Elanna vind het alleen maar fijn als ze ligt met een speeltje in haar hand.

succes ermee!
Groetjes Debby

Hoi,

Heather vindt tandenpoetsen zozo, het is geen drama, ze staat alleen ook niet te juichen. Nu was ze een paar dagen te logeren bij mijn schoonzus en daar wilde ze dus helemaal niet. Tot mijn schoonzus een (oude) tandenborstel van haar dochtertje pakte. Ging als een speer! Dus die gebruiken wij nu ook en het werkt voortreffelijk!

Groetjes en succes, KT

Tip: sinds een paar weken poetsen we niet meer, maar "kietelen" we de tanden. Zo maar ineens stom ontstaan. Ik pak de tandenborstel en doe kielekielekiele in mijn dochters mondje. Ze schatert het uit en ik kan rustig poetsen. Heel maf. Het werkt al weken goed.
Ook mag ze zelf met de tandenborstel spelen (even) als ik klaar ben. Ze doet hem dan ook in haar mond. Misschien helpt dat tegen de "angst"?

Succes!

Hihi, grappige tip Jovisia!

Ik probeer het ook met wat humor op te lossen.
De borstel doe ik eerst met veel bombarie in mijn mond en dan moet hij erg lachen.
Daarna even bij hem in de mond en dan weer terug bij mij. Dit is een leuk spelletje en dan 'mag' ik zijn 2 trotse tanden poetsen......

Hij vindt de babytandpasta erg lekker, dat scheelt.

Terug
Bovenaan