Tanden poetsen

<p style="text-align: left;">Onze kleine heeft nu zijn eerste tandjes. Nu willen wij gaan starten met tanden poetsen. Ze geven het advies om dat de eerste tijd 1x per dag te doen na de laatste avond voeding. Ik zit alleen met een probleempje. Om 19.00uur krijgt hij zijn laatste fles, vaak valt hij met deze fles helemaal of zo goed als ik slaap. Ik vind het zielig om hem hierna nog wakker te maken om te gaan poetsen, aangezien hij waarschijnlijk hierna weer goed wakker is en moeilijk in slaap gaat vallen....</p><p>Wie kan mij helpen met tips hoe ik dit kan oplossen? =)</p>

Hoi,
Wij hadden precies hetzelfde probleem. Toch doorgepakt en na de fles tandjes gepoetst. Om het ervoor te doen heeft weinig zin, want de zoetige melk doet dan heel je tandenpoetsbeurt teniet! Ik dacht eerst ook "ach wat zielig om hem wakker te maken!", maar binnen 2 dagen was hij helemaal gewend aan het ritme, en ging na het tandenpoetsen heerlijk met zijn knuffel kroelen in bed en was alsnog zo in slaap. Vanaf dat moment viel hij ook niet meer in slaap tijdens het drinken.

Ik ben gewoon meteen begonnen met 2x per dag te poetsen. Dus in de ochtend en de avond. Avond was wel altijd voor de laatste fles. Die fles hoorde bij mijn kids echt bij het slaapritueeltje tot een jaar of 2. Mijn kids (10, 8 en 3 jaar) hebben nog nooit gaatjes gehad dus het is allemaal goedgekomen. Als ze verder niet de hele dag snoepen en zoetigheid drinken maakt dat ene flesje melk niet zo veel uit hoor.

Grappig, ik ben toevallig vandaag gestart om te poetsen na de laatste fles omdat idd poetsen voor de fles helemaal geen zin heeft. Ze was al helemaal rozig van de fles die ik geef ik een zacht verlichte kamer. En daarna heb ik haar tussen allemaal kussens neergezet en ze werkte heel goed mee omdat ze juist al zo moe was. Ze viel tijdens het poetsen bijna in slaap. Kon haar daarom ook makkelijk in bed liggen. Viel direct in slaap. Ik poets soms na het fruithapje. Maar ook niet altijd. Ga het ritueeltje van in mijn armen in slaap vallen na de fles wel missen maar dit is beter. Succes!

Terug
Bovenaan