tanden poetsen

<p>Hallo dames! Ik zit met het volgende; mijn dochtertje van bijna 11 maanden heeft inmiddels twee tandjes onderin gekregen..die probeer ik zo goed en wel iedere avond te poetsen alleen ze houdt steeds haar tong ervoor. Vind het een zeer grappig spelletje..kortom, ik rommel er nog wat mee aan en laat haar zelf soms ook wat aanrommelen met haar tandenborsteltje. Iemand tips hierin??</p><p> </p><p> </p>

Gewoon blijven aanrommelen en het een spelletje houden. Mijn tandarts zei dat het al prima is als iets van de tandpasta de tandjes raakt. Ik zing er vaak een liedje bij, of doe alsof ik de tandjes van een knuffeltje poets. Dan gaat zn mondje ook ineens open:)

Lekker blijven "spelen" inderdaad! Hier (ruim 11 maanden) gaat de tong er ook vaak voor. Hij vindt het ook geweldig om mijn tanden te poetsen, dan mag ik daarna vaak ook weer even die van hem doen. Hier duurde het wel even (zijn nu ongeveer 2-3 maanden bezig) maar na een tijdje kreeg hij in ieder geval wel door wat de bedoeling was. Of hij het dan ook toe laat is natuurlijk een volgende... ;)

Hii hier ook met geen mogelijkheid een tandenborsteltje in zijn mond, dus doe regelmatig vinger poetsen (wel met schone vingers) en tandpasta erop.

Ik weet niet in welke houding je je dochtertje hebt, maar hier werkte het om m'n dochtertje op het aankleedkussen te leggen of te laten zitten en haar dan ondertussen ergens mee laten spelen. Dan was ze wel genoeg afgeleid zodat ze haar mond open deed. Ze is nu ruim 16 maanden en loopt zelf naar de badkamer en gaat staan of zitten en dan kan ik dr tandjes poetsen. 

Ik poetste ook altijd over haar kiezen, dus ook op plekken waar nog geen tandjes zijn doorgekomen, dan went ze er alvast aan en de duur van het poetsen. 

Wij zeiden altijd: zeg es aaaaaaa
En dat deed ze ook nog! :) 
En een liedje zingen dat over tandenpoetsen gaat. 

Terug
Bovenaan