tanden poetsen

Hallo moeders,

Ik heb een probleem met het tanden poetsen bij mijn dochter van bijna 11 mnd. Ze vind het verschrikkelijk, maar het moet toch even gebeuren. Heb al geprobeerd om het voor de spiegel te doen, ik mijn tanden poetsen en haar met d'r eigen borstel in de weer laten gaan. Na een kleine week weer zelf haar tanden gepoets, maar nee hoor nog steeds drama.

HELP ONS!!!!!!!!!

Alle tips zijn welkom.
 
hoi, ik heb dat probleem ook met mijn zoontje van 11maanden ik zet hem op het aanrecht en probeer eerst op de gewone manier zijn tanden te poesten dus met zijn gezicht naar mij to,als dat niet lukt ga ik achter hem staan en doe 1 hand op zijn voor hoofd en poets dan zijn tanden en dat werkt perfect,

doei succes he
 
Tandenpoetsen was bijons ook altijd een drama, maar sinds we vertellen wat we wegpoetsen gaat het een stuk beter: hier nog wat limonade, hier een stukje koek en daar nog een toetje......... zo.. bijna klaar.
Dit maakt het iets interessanter
 
Ik weet niet hoeveel tandjes je dochter al heeft... Maar bij mijn oudste heb ik tot ruim een jaar alleen fluor gegeven en die heeft een prima gebit. Mijn tweede ben ik vanaf het doorbreken van de tandjes met veel pijn en moeite gaan poetsen en die mag iedere 3 maanden naar de tandarts om gaatjes te vullen. Mijn derde heeft dus ook weer tot ruim een jaar alleen maar fluor gehad en haar gebit lijkt ook weer een stuk beter als dat van mijn tweede. Misschien toeval, maar ik weet nu al dat mijn jongste straks ook in eerste instantie fluor krijgt en dat poetsen komt later wel.
Misschien volgens sommigen slecht, maar het scheelt een hoop geklier.

Groetjes Esther
 
Terug
Bovenaan