tanden poetsen

Hallo. Mijn dochter heeft intussen 4 tanden maar ik krijg het niet voor elkaar om haar tandjes te poetsen. Ze houd haar kaken stijf op elkaar als ze dat ding al ziet. Ze speelt wel met de tandeborstel zogauw ik de tandenbortstel vastpak is het over met de pret.
Wie heeft er tips?
 
Hoi, misschien lukt het wel met een vingertandenborstel? deze zijn te koop bij de etos (bij de difrax spullen). Doe je over je vinger heen en dan proberen of je mag poetsen. Succes ermee.
 
ik geloof niet dat het echt heel belangrijk is om te poetsen...nog niet het gaat er meer om dat ze fluoride binnen krijgen volgens mijn cb. Je kan je kind laten wennen aan het poetsen door ze zelf de borstel te geven en er mee laten spelen. Bij mij helpt het ook als ik ook mijn tanden ga poetsen, vindt hij helemaal super en wil me na doen!succes
gr. Leontine
 
Het is wel degelijk van belang dat je de tandjes poetst! Zodra je kindje door eten en drinken suikers binnenkrijgt begint de aanslag op het glazuur!!!
Je kunt dus het beste zo snel mogelijk proberen je kind er aan te laten wennen, anders lukt het later misschien helemaal niet meer!

Kim
 
Doe je tandpasta op de borstel? Mijn dochter vind die heerlijk,dus daar doet ze haar bekkie wel voor open.
Als je dat al wel doet, zou je misschien een ander merk kunnen proberen met een andere smaak.
Ik probeer van het tandenpoetsen ook een beetje een 'feestje' te maken: liedje erbij zingen, samen voor de spiegel staan, haar zelf laten 'poetsen' als ik klaar ben - en sinds kort wil ze ook mijn tanden poetsen (ze is nu 8 mnd. trouwens)

Succes ermee!

Mirjam
 
Terug
Bovenaan