Tanden poetsen

Hoi Mama's

Ik heb een klein probleempje tijdens het tanden poetsen van mijn zoontje (bijna 2). Het lukt mij meestal om heel goed de onderste tandjes te poetsen, maar bij het poetsen van de bovenste drukt hij zijn lipjes zo stevig op elkaar vast dat het niet meer lukt. Tips zijn  heel welkom.
 
hoi,

inderdaad ik ken het probleem wel een beetje, ik laat mijn zoontje altijd liggen zover dat lukt en dan probeer ik het op die manier soms lukt het.
ik geef hem fluor tabletjes omdat het poetsen niet perfect lukt en omdat hij toch nog gaat wisselen maak ik me er niet zo druk om.
succes
groetjes moni
 
Hoi hoi

Mijn dochtertje is bijna 1 (wat gaat dat snel!) en sinds het begin vind ze tandenpoetsen verschrikkelijk. Maar ze was wel altijd erg geinteresseerd als ik mijn tanden elektrisch deed poetsen. Heb haar een paar keer met de elektrische tandenborstel laten spelen en heb nu een eigen opzetstukje gekocht voor haar. Ze vind het geweldig. En maar lachen.

Idee?
 
Ik zing altijd een zelfbedacht liedje waar spelenderwijs benoemt wordt wat mijn dochter moet doen. Ze vindt het prachtig! In het begin was het natuurlijk ook wat lastiger, maar ik heb nooit aangedrongen of gedwongen en nu kan ik haar 2 keer per dag 5 minuten de tandjes poetsen.
Mijn dochter is trouwens 2 jaar en 9 maanden. Heb er ook nog eentje van 12 weken, maardaar is het nog niet relevant, hahaha!
 
Terug
Bovenaan