Tanden poetsen

wij hebben dat probleem ook gehad, maar wij deden pasta op een washandje en gingen hiemee aan de slag.
ja het is beter dan niks..
want we hebben aardig onze zoon in de houdgreep moet houden....
nu hebben we er geen problemen meer ,mee.

we zongen wel altijd een leidje er bij.

ja we gaan tandenpoetsen, met een tanden borstel
in onze mond.
we gaan van links naar rechts en van onder naar boven
helemaal in het rond.
ja wegaan poetsen poetsen poetsen poetsenpoetsen!

succes het komt wel weer goed!

Tja, dat probleem kennen wij ook.
De ene keer laat ze het toe dat wij haar tanden poetsen, maar vaak wilt ze het helemaal zelf doen.
De houdgreep is ons ook niet onbekend, maar dan houd ze haar kiezen stevig op elkaar, geen tandenborstel die er tussen komt.

Onze fout was misschien dat wij haar eerst de tandenborstel gaven, zodat ze het eerst zelf kon doen.
Nu  poets ik eerst haar tanden  onderwel ik een liedje zing op het deuntje van "melk drinken".
Dit vind ze leuk, d'r mondje gaat wagenwijd op en roept ze aaaaahhhhh.....
Wanneer ik klaar ben, beloon ik haar met een dikke dus en geef ik haar de tandenborstel zodat ze nog een beetje kan rommelen...

Het werkt vaak, maar er zijn absoluut dagen bij dat ze niet wil... dan komt de houdgreep weer van pas....

Het blijft even proberen en zoeken naar een goed ritueel.

Suc6 ermee.

Pascalle

Mijn oudste begon wat later te rommelen met tandenpoetsen, was toen 2,5...wij hebben toen een elektrische tandenborstel gekocht, werkt prima, maar ik weet niet vanaf welke leeftijd dat handig is

groetjes Yvonne

mijn dochter wil absoluut niet, waardoor we het te vaak overslaan. Gisteren kwam ik erachter dat ze mijn elektrische tandenborstel met mijn tandpasta heel interessant vindt en hem braaf al draaiend tegen haar tandjes houdt, prima dus! Ik vraag me alleen af of tandpasta voor volwassenen niet schadelijk is, omdat daar meer fluoride in zit.
Peutertandpasta vindt ze vies, ik heb al diverse smaken geprobeerd.

groetjes, Ellen

Terug
Bovenaan