tanden poetsen

A

Anoniem

Guest
hoi hoi.

mijn dochtertje van 9 maanden vind het sinds kort een ramp om haar tanden te laten poetsen.
ze had met 3 maanden al 2 tandjes dus we waren er vroeg bij. zou je eigelijk denken dat ze het wel gewend is.
om zelf haar tanden te poetsen vind ze geweldig. en om mama ´s en papa ´s tanden te poetsen ook (tandenborstel  in de mond doen)  ze mag als ik klaar ben met haar tanden te  poetsen zelf haar tanden poetsen. (gezien al beloning)
nou hebben we al vanalles geprobeerd van in haar slaap de tanden te poetsen tot afleiden.
maar ze krijst alles bij elkaar.. heeft er iemand mischien een leuke tip??

Groetjes,
Nadine

Hoi Nadine,

Oh ik ben toch zo benieuwd of er een mama is met  de gouden tip!  Ik heb 'em helaas niet voor je....Hier is het namelijk ook elke avond weer drama met tanden poetsen. Isabel is nu 16 maanden oud en heeft het vanaf het begin niet leuk gevonden. Ook wij hebben voor ons gevoel alles geprobeerd. We hadden de hoop dat het met het zingen  van steeds hetzelfde liedje elke avond wel zou gaan lukken, maar helaas...
Ben benieuwd wat andere mama's doen om het tanden poetsen leuk te maken!

Groetjes,
Leonie

Hoi Dames,

Zou het kunnen liggen aan de sterkte van de tandpasta? Ik heb per ongeluk een keer die van ons gebruikt en dat was gillen geblazen. Wij hebben een hele zachte (met Nijntje). 't Merk weet ik helaas even niet. Tis iets zoet maar niet teveel. Redelijk algemene smaak.

Het gaat voornamelijk om de fluor in de mond en niet om het preciese poetsen. Mijn dochter mag ook altijd even zelf. Misschien iets minder een item van proberen te maken voor een periode? Ik weet 't niet. Succes!!!

Hoi,

Tom is nu 23 maanden en tanden poetsen ging in het begin goed, daarna wat maandjes weer wat minder.. en nu weer redelijk ok.

Ik heb tandpasta uit duitsland met aardbeien smaak... ik ga op de badkamer, op de wc zitten, tom op schoot...tom heeft dan altijd iets vast, wc rol/haarborstel/ mijn tandenborstel... en dan ga ik aan de slag. De ene keer gaat het heel makkelijk, en de andere keer moet ik hem in de houtgreep nemen..

Hij is vorig jaar voor het eerst mee geweest nr de tandarts... die had ook geen tips om het makkelijker te maken. Hij heeft precies het zelfde met zijn dochtertje, de ene keer gaat het goed de andere keer is het een enorm drama.

Nens

P.s. maar echt niet stoppen...gewoon doorgaan, dan maar in houtgreep!
Als je straks tandproblemen heb met zó'n kleintje ben je veel verder van huis.. en als het dan pijn doet... houden ze nog een trauma aan over.

hoi hoi

bedankt voor de reacties.
in heb begin vond ze het helemaal niet erg. maar nu is het echt een drama..
ik doe 10 minutjes rustig proberen met afleiden en als het niet lukt dan moet ik het maar iets grover doen.
en dat vind ik juist zo sneu en dan gaat ze nog harder krijsen.
maar inderdaad de tandjes moeten toch gepoets worden.

Groetjes Nadine

Hier is het gelukkig nooit echt een probleem geweest. Alleen als er een nieuwe tand aankomt gaat het ietsje minder. Ik maak er ook geen probleem van trouwens, een keer wat minder rond geweest? Jammer dan! Het moet wel leuk blijven! Ik heb de sensodyne kids met Sesamstraat figuurtjes erop! Qua smaak is hij blijkbaar goed want Kyan neemt altijd eerst een hap van de borstel om het beetje pasta eraf te eten hahaha!
Vervolgens poets ik een beetje rond en de ene keer laat hij meer toe dan de andere keer. Wat wel helpt, als hij een keer geen zin heeft om zijn mondje open te doen, is op de spiegel tikken. Heel raar maar als hij dan bij zijn spiegelbeeld de borstel op zijn mondje af ziet komen, doet hij wel zijn mondje open?!?! Dus dat is hier de truc mocht het een keer niet vanzelf gaan...
Misschien kun je er wat mee? Persoonlijk zou ik er niet teveel aan dwingen.. Net als met eten dan gaat het van kwaad tot erger denk ik.
Dan wordt het misschien een machtstrijd? Ach en ook het zo vroeg tandenpoetsen is van de laatste jaren. Ik vind het een goed idee hoor begrijp me niet verkeerd maar als het een periode niet zo soepeltjes gaat en er wat minder gepoetst wordt, hebben ze vast niet ineens een kunstgebitje op hun 40ste lijkt me!

Groetjes Saskia

hoi saskia,

dat met de spiegel is een goed idee! ga het morgen eens proberen!
nee ik wil inderdaad niet dat het zon machtstrijd wordt.
vandaar dat ik tips heb gevraagd.
maar ze wil nooit meer haar tanden gepoets hebben. dus kan niet elke avond een uitzondering maken.
ik heb ook de zelfde tandpasta als jou. kiana vind het ook heerlijk..maar zodra de tandenborstel op en neer gaat niet meer (hahaha)
Groetjes...

Terug
Bovenaan