Tanden poetsen

Hallo,
Mijn zoontje van 13 maanden heeft al 8 taden. We poetsen deze dan ook elke dag met een speciaal kindertandenborsteltje. Nu wil hij totaal niet mee werken. wat we ook proberen hij bijt op de tandenborstel en houdt zan tandjes stevig op elkaar. Lekker de tandenpasta doorslikken natuurlijk (nu is dit niet zo heel erg). Onder poetsen gaat nog wel enigzins maar boven totaal niet. Voordoen doen we natuurlijk heel vaak en ook bij het water uit spugen wil hij het maar niet van ons afkijken. Moet ik meer geduld hebben? Of zijn er meiden die hier ervaring mee hebben en misschien een handige tip voor mij hebben?
Let me know!
 
hey
dat ken ik hier ook,maar naarmate ze ouder worden gaat dat steeds beter hoor,en dan af en toe zelf laten doen en dan jij nog een keer napoetsen.
Of zelf een tandeborstel in de hand geven en dan jij tussendoor poetsen.
succes ermee gr wendy
 
Hoii,
Hier was het tandenpoetsen ook een drama in het begin, bij de tweede helemáál!
Ik kreeg toen van een vriendin de tip er een liedje bij te zingen.

(op de wijs van 'alle eendjes zwemmen in het water):

Alle kindjes poetsen goed hun tandjes,
onder en ook boven, onder en ook boven.
Alle kindjes poetsen goed hun tandjes,
allemaal, allemaal

En degene die bij de jongste werkt is, ienemienemutten.
Je hebt meerdere versies, maar ik zing dan deze twee liedjes en dan poets je dus wel korter dan de twee minuten die zouden moeten, maar beter iets dan niets!
En bij het laatste woord van 'ienemienemutten' in ons geval: (lekker) 'niet' en bij 'niet' toet ik met de tandenborstel op haar neusje. Vind ze helemaal geweldig, ze zit er het hele liedje al glunderend op te wachten.

Succes ermee!
 
bij ons ook drama ,maar ga nu op de wc zitten met haar op schoot  en idd ook een liedje zingen!ik zing meestal het alfabetliedje!maar wel consequent doen,ze moet wel weten dat tandjes poetsen elke dag gewoon moet!groetjes
 
Terug
Bovenaan