tanden poetsen

A

Anoniem

Guest
mijn zoontje van bijna 9maanden heeft nu 6 tandjes, waarvan 4 die goed te zien zijn en 2 die er aan komen. nou is mijn probleem dat hij zijn laatste fles rond 19uur krijg, maar elke keer dan in slaap val. Ik kan dan bijna zijn tanden niet poetsen.Ze zeggen toch dat je gelijk moet poetsen als het eerste tandje doorkomt.
Hebben nog meer mensen dat. Als hij echt nog goed wakker is(wat bijna niet voorkomt) dan vind ie het poetsen ook niet erg. liefs Daan.

Ik zou dan gewoon smorgens na het eerste wat hij eet de tanden poetsen! Heeft nog maar 1 keer per dag toch? Denk dat het dan beter smorgen kan, dan helemaal niet...
Ik heb een aantal maanden geleden nagevraagd aan mijn tandarts (toen had ze nog geen tanden, nu is er 1 bijna door) en die zei toen: als ze beginnen met tandjes krijgen, eerst laten zien hoe jij zelf poetst, evt een tandenbortsel in de handen geven om te spelen(duwen toch alles in de mond! Hahaha!) en een heel klein beetje tandpasta. Dit gewoon eens een paar dagen of een week doen, en daarna voorzichtig 1 keer per dag poetsen.

Het luistert idd niet zo nauw. Ik vergeet het vaak ook 's avonds en doe het dan 's morgens.
Sil

ik heb het ook nagevraagd bij de tandarts laatst en die zei ook 1 keer per dag is in het begin genoeg. maar ja hier hoeft het nog steeds niet ze is nu 8 maanden en  9 dagen maar nog geen tand te bekennen. Ons kleine tandloze monstertje zeggen we al en dan moet ze keihard lachen.. hihihi

groetjes danielle

hoi hoi,
bedankt voor de reacties. Ja ik ga het maar sochtends proberen. Is dan toch 1keer op een dag, en beter 1keer dan helemaal niet. Hij vind het gelukkig niet erg. Zing er gewoon een beetje bij, zeg altijd, eerst mama doen dan jij.En dat gaat goed(spelenderwijs.)groetjes en sterkte met de tandjes die nog door moeten komen bij jullie kleintjes. mijn ventje heeft er nog niet al te veel last van gehad. Dentinox helpt goed of chamodent.groetjes.Daan

Hoi,

Beetje laat... maar wij hadden dat dus ook in het begin.. en idd verplaatst naar de ochtend.
Je merkt wel weer wanneer je uk wat langer opblijft dat je het weer terug naar de avond kan verplaatsten.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Terug
Bovenaan