Tanden poetsen

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Zoe vond het geweldig als we haar tanden gingen poetsen! ( cb stond daarvan te kijken )
We zingen dan altijd een liedje op de melodie van smakenlijk eten:

Tandjes poetsen, tandjes poetsen, poets maar goed rie ra roet,
schoon worden alle tandjes, schoon worden alle tandjes,
poets maar goed, rie ra roet.

En dit mochten we wel 4x zingen!

Maar nu wil ze al 3 dagen haar tanden niet poetsen, ook niet als ik zelf mijn tanden poets. Vervelend is dat zeg, vooral nu ze wat meer mogen eten..

Hoe gaat het bij jullie en hebben jullie tips?

Groetjes Kim

hoi Kim,

helaas geen tips. Ik heb hier een tijdje terug ook een topic over geopend.
Nog niet veel verbetering hier. Ik word er ondertussen een beetje ongeduldig van.
Ik laat hem altijd een tijdje knoeien en daarna toch echt even in de houtgreep.
ik heb van alles geprobeert maar tandenpoetsen is niet z'n ding zeg maar.
dus in ieder geval sterkte en hoop dat het bij jou van overgaande aard is

groet czaar

Tandenpoetsen is hier ook een 'worsteling' haha. Maar nu de oudste in juli 3 wordt, gaat het bij hem makkelijker (nog steeds niet heel makkelijk, maar wel veeel beter dan in het begin). Aan hem kan ik nu ook uitleggen waarom dit belangrijk is, en dat alle mensen hun tanden poetsen e.d. En daar is hij wel gevoelig voor, tot nu toe...
Maar Bo... de jongste, wat een gedoe. Maar goed, op een dag komt het goed ;)
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en ?

nathalia heeft ook een periode gehad, dat ze niet wilde poetsen.
er bleken kiezen aan te komen, en dat doet dan pijn.
misshien bij jou kleintje ook???

heb in ieder geval toen een paar dagen haar tandjes niet gepoetst.
ze snoept nit, dus ze zal niet binnen een week gaatjes hebben hoor.
toen die kiezen door waren, gelijk weer gaan poetsen en nu gaat het weer heel erg goed.
ook wij doen het liedje tanden poetsen op de melodie van vader jacob hahaha

liefs, do

Hoi,

Blijft idd heel lastig, tandjes poetsen bij kleine kinderen.
Ik heb bij mijn zoon in het begin ook wat problemen gehad omdat hij het alleen zelf wilde doen.
Maar hij is nu 16 maanden dus dat wordt natuurlijk niks.
Nu poets ik eerst goed zijn tanden en geef hem daarna zelf zijn tandenbortsel met een klein beetje tandpasta erop zodat hij zelf nog even kan "poetsen".
Was even doorzetten, maar nu weet hij dat hij zelf mag poetsen als ik klaar ben en gaat het stukken beter.
Succes!

groetjes
Cora

Bedankt voor de reacties, gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem.
Het zou inderdaad goed kunnen dat ze gevoelige tandvlees heeft door het doorkomen van tanden en of kiezen. Heb  tanden poetsen  nu 2 x in bad gedaan en dat ging gelukkig al iets beter!
Aan worstelen ga ik niet beginnen anders krijgt ze er helemaal een hekel aan. Het moet in haar ogen leuk zijn lijkt mij.....

Groetjes Kim

Hoi,

Hier ook een groot drama. Worstelen om te poetsen leek mij ook geen goed idee. Maar ik moet wel, want anders wordt er helemaal niet gepoetst.
En als ik zie dat er een tand/kies doorkomt dan doe ik het ook even niet, maar daar went ze weer zo snel aan. Dat het daarna weer drama is om te poetsen.
Ach ja... het komt vanzelf ooit goed.

Liefs Reneke

Hallo,

gelukkig hier met Bente gelukkig (nog) geen problemen met tandenpoetsen. Bij mijn oudste was dat wel een ander verhaal. Hij had er altijd zo'n hekel aan, en nu met 2,5 is het nog steeds niet altijd feest. Ik heb van alles geprobeerd maar niets hielp. Uiteindelijk maar in de houdgreep en dan snel poetsen. Mijn beredenatie was altijd zolang hij de tandpasta maar binnenkrijgt, dat is het belangrijkste voor de fluor. Nu ondertussen gaat het bij hem wel beter, eerst zelf poetsen en daarna mag ik. Maar die 2 minuten haal ik niet hoor, hahaha.

Succes er mee!
Groetjes Danielle

Terug
Bovenaan