Tanden poetsen!

We hebben sinds kort een groot probleem met tanden poetsen. Hij wil niet meer! Gaat heel wild om zich heen slaan, en als ik z'n armen dan vast houd, zet hij het op een krijsen! Heb al van alles geprobeerd, afleiden, liedje zingen zelfs een tandenborstel met een lampje! haha. Eerder ging het prima.

Iemand de gouden tip?

Groetjes Liff
 
hoi liff,

ook wij laten esmee zelf haar tanden poetsen. ook als wij het proberen is het 1 groot drama.
ze bijt erop en ik neem aan dat ze dan wel genoeg tandpasta op haar tandjes krijgt.
en wij laten haar ook tandjes poetsen in bad, werkt ook goed moet ik zeggen
 
Ja dat is inderdaad lastig.
Je kan ze zelf laten poetsen maar ik ben bang dat dan niet alles goed gepoetst wordt.
Misschien eerst zelf laten poetsen en dat je dan zelf napoetst.
Afleiden met een liedje(zelf bedacht tandenpoetsliedje)
Er een spelletje van maken
Je kleintje in een spiegel mee laten kijken.
En ja ik weet van mijn oudste zoontje dat hij het ook een periode niet echt leuk vond maar dan was het gewoon even huilen en dat ik dan toch bij hem zijn tanden poetste.
succes ermee
 
Hier ook drama... Niets helpt.... Ik heb dus maar besloten dat ze door het krijsen wel mooi haar mondje wijd open doet hahahaha.....

Ik hoop maar dat het beter gaat als ze wat ouder wordt (nu bijna twee en het is nog nooit zonder problemen gegaan)
 
Ik heb eens andere tandpasta gekocht vandaag. Had die van de c1000 en die vond ik zelf nog best wel scherp. Die van de etos is mierzoet! Ben met hem op de badkamer gaan staan, voor de spiegel, of eigelijk zat hij in de wasbak! hahaha! Nou, dat ging eigelijk best wel goed! In ieder geval geen gekrijs meer. Nu maar hopen dat er een steigende lijn in zit.

Groetjes Liff
 
Hier gaat het meestal wel goed. Met een liedje of een beetje gek doen. 'Laat eens aan Bumba zien, hoe goed jij je mond open kan doen' :).
Als ze erg moe is, is het ook drama, maar dan denk ik ook, volgende keer beter.
's morgens gaat het trouwens stukken beter dan 's avonds.
 
HIer het voordeel dat Loïs gek is op de peutertandpasta dus ze doet haar mond wel open. ondergebit is geen probleem maar boven wel. Alsof ze dan de controle kwijt raakt. Ze gaat dan op de borstel bijten en in het begin ging ze krijsen. Wij zetten hier wel door. In het begin was het elke avond drama, maar nu gaat het al veel beter.... zonder al te veel gekrijs en geworstel kunnen we haar de tandjes poetsen.

Zet je kind bij je op schoot en hou met je ene hand de handjes naar beneden en met je ander hand poets je. Het is vervelend voor ze, maar ja... zelf poetsen kunnen ze echt nog niet. Op de borstel bijten is echt niet genoeg. Dus dan maar even pech... het is voor hun eigen bestwil.
 
Terug
Bovenaan