Tanden

Hallo allemaal,

Misschien dat jullie hier meer ervaring mee hebben.

Onze dochter van 4 maanden krijgt tandjes en hierdoor heeft ze zo`n 8 spuitluiers per dag (smakelijk hahaha) Nu ben ik bang omdat dit al 4 dagen duurt dat ze te weinig vocht binnen houdt. Ze krijgt 4 flessen van 200cc en een paar hapjes fruit en groente. Weten jullie misschien hoelang zoiets mag duren en of ik met zorgen moet maken? Ze maakt verder geen slaperige indruk of iets dergelijks, ze is alleen iets warmer en huileriger.
Alvast hartstikke bedankt.

Groetjes een ongeruste moeder.
 
Je kunt haar tussendoor een flesje water geven. Als ze dorst heeft merk je het vanzelf! Water kan sowieso nooit kwaad. Mijn dochter kreeg op vakantie (ze was 10 weken) ook extra water ivm de warmte. Vond ze heerlijk!

Hou voor je gemoedsrust haar luiers in de gaten. Zodra ze langer droogblijft dan anders zou ik even aan de bel trekken bij het CB of je huisarts.

Succes!
 
Hoi Esther,

Onze kleine heeft rond die leeftijd ruim een week waterluiers gehad. Echt water met witte sliertjes erin. Volgens de ha niet echt een probleem. Maar als je het niet vertrouwd zou ik zeker even langsgaan.
Water geven, zoals Miriam schrijft, is ook een goed idee. Maar die van mij wilde dat niet echt. Je kunt ook iets meer water in de fles doen, zonder extra schepjes, maar dan is de voorwaarde wel dat die opgaan. Desnoods in een paar keer.

Groetjes,
Machteld
 
Nou, mijn zoontje had toch elke keer verhoging bij het tandjes krijgen. Maar dat kan natuurlijk ook liggen doordat de weerstand op dat moment naar beneden gaat. Ik zou ook even de huisarts waarschuwen, die kleintjes zijn snel uitgedroogd en het lijkt mij dat het in die mate niet met tandjes krijgen te maken heeft.
 
Onze zoon had ook een dikke week (spuit)luiers. Bij ons waren het wel de tandjes. Hij was verder actief/vrolijk en plaste ook normaal. At en dronk alles verder, kreeg geen extra drinken. Dus ik zou me nog niet zo'n zorgen maken. Alleen natuurlijk als jou zoontje niet meer goed plast zou ik wel even extra drinken gaan geven. Je hoeft heus niet direct naar een huisarts te gaan. Kijk het nog even aan het is nog geen week en overleg dan anders even met de huisarts.
 
Terug
Bovenaan