tanden

Mijn laatste topic van vandaag (denk ik)

Deze week heb ik al eens geschreven dat ik dacht dat Tyche tanden kreeg.

Ze heeft namelijk rode wangetjes, kwijlt veel en stopt alles in haar mond. Op het cb zeiden ze dat dit echt nog niet kon.
Ook heeft ze al heel de week slijmerige/waterige poep. Ik wou niet meer naar het cb bellen dus belde ik de huisarts. Ik kreeg de assistente aan de lijn dus in kort mijn verhaal gedaan. Misschien dat zij dan kon bepalen of een afspraak nodig was.
Nou Tyche krijgt dus waarschijnlijk tanden. De assistente zij dat ze echt niet de eerste was die met 4 mnd tandjes kreeg. Alle symptomen wezen erop alleen had Tyche geen koorts wat je ook wel eens zag bij doorkomende tanden. Ik moest van haar  mn vinger in Tyche's mondje doen, als ze dan beet (ipv sabbelen), dan zouden het tanden zijn hoogstwaarschijnlijk. Ja dus! De assistente heeft zelf ook kindjes en zegt dat ze mijn verhaal helemaal herkend.
Ik mocht toch om 14.00 even terug bellen naar de dokter maar die denkt hetzelfde. Als Tyche nu toch nog echte koorts krijgt en niet alert meer is moet ik meteen komen. Of als ze de fles niet meer leeg drinkt. En als de poepluiers zo waterig en slijmerig blijven tot na de kerst ook even een afspraak maken maar ze gaan er echt vanuit dat het de tanden zijn

Hoe durven ze bij het cb dan te zeggen dat dit niet kan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Grr!

omdat in het cb boekje staat dat dat pas gebeurd bij 6 maanden en ze weten zelf niets ze lezen alles.
Want Mexx krijgt ook gewoon tanden en is nu 5 maanden. En is ook begonnen met 4 maanden maar nu komen ze pas echt door. Dusse succes en vertrouw maar op je eigen gevoel.

groetjes Wendy

Hmmmm zou het hier dan misschien ook zover zijn?
Stef bijt ook steeds op mijn vingers en heeft ook rode wangen....
Bovendien kwijlt hij ook behoorlijk....
Toch maar even in de gaten houden dus.
Bij mijn cb zeiden ze ook dat het voor de 6 maanden echt niet kon.
Ik dacht eigenlijk al meteen van jaja, zal wel.....

Nou ja, ik wens je sterkte en goed van je dat je toch nog verder hebt
gevraagd!

Liefs Annet

Wat ik weet is dat de symptomen van tandjes zijn:

moeilijk slapen (sliep Stef niet moeilijker Annet, las ik in een topic geloof ik)
hangerig
rode wangen
veel kwijlen / zeveren
overal op bijten of in de mond steken
koortsig
spuitluiers.

Ik begin echt een beetje een hekel te krijgen aan het bureau bah! Ik denk dat ik er alleen nog maar heen ga voor de inentingen

Je moet het ook op je eigen gevoel doen, en niet alles bespreken met het cb, want dan mag je helemaal niks, jij weet zelf wel wat het beste voor je kindje is, en het cb niet echt.

Nou hier ook hoor! Hij is nu 3,5 maand. Kwijlt enorm, bijt op alles wat in z'n mond past en heeft roden wangetjes. Heb voor de zekerheid maar alvast bijtring en druppels gehaald. Ik zie het al gebeuren met de kerst . . .
Trouwens, sommige kindjes worden met hun eerste tandje geboren. Dus 'kan niet' bestaat niet.
Succes met jullie kwijleballetjes (lief bedoeld hoor!)
Liefs Phira

Het kan inderdaad zeker wel. En er worden inderdaad ook kindjes geboren met een  tandje! Dus het is totale onzin als er gezegd wordt dat het niet kan!

Maar als alle symptomen aanwezig zijn wil het nog niet zeggen dat er inderdaad tandjes komen. Mijn neefje (nu 2 jaar) heeft zijn eerste tandje gekregen toen hij 9 maanden was. Zijn ouders dachten aan de hand van de symptomen ook al verscheidene malen eerder dat er een tandje aan zou komen. De eerste keer was toen hij 3.5 maanden was. Daarnaast hebben zowel ik als mijn man  ons eerste tandje pas gekregen na onze eerste verjaardag.  Echter ik heb voor die tijd zeer regelmatig alle symptomen gehad die bij het krijgen van tandjes horen. En zoals mijn moeder in mijn ikke boek heeft geschreven zou mijn hele rug vol met tandjes hebben gestaan als ik iedere keer een tandje had gekregen als de symptomen er waren.

Het is dus afwachten geblazen of er inderdaad een tandje tevoorschijn komt! En als die er inderdaad zit zou ik het niet kunnen laten om het even bij het cb te gaan laten zien. Kijken hoe ze dan reageren!

Enne, er zijn ook echt nog goede cb's! Toen ik er de laatste keer was met Tijs (hij was toen bijna 4 maanden) werd er juist gekeken of er al tandjes in aantocht waren en ik heb er niets over gezegd, aangezien ik die bij Tijs voorlopig niet verwacht, omdat wij ook pas erg laat tandjes kregen.

Groetjes,
mama van Tijs

Terug
Bovenaan