Tanden?!?!

Ik ben helemaal verbaasd, ik moet even mijn verhaal kwijt...
Vandaag hebben we bij Niek ontdekt dat er een kies doorkomt!

Gisteren zag ik ook wel een wit puntje zitten, maar ik dacht dat het misschien een restje melk was. Maar vandaag zat het er nog, dus gevoeld. En ja hoor, het is duidelijk een hard wit puntje. Echt bizar, hij is 7 weken oud!

Bij onze oudste zoon kwam zijn eerste tand pas met 11 maanden door. En ook eerst zijn voortanden, de kiezen kwamen pas veel later.

Zijn er al meer baby's met tanden???

hoi irene,
Vorige week had ik dezelfde verbazing. Luke was opeens erg huilerig en had twee witte harde puntjes op zijn tandvlees (middenonder). Ook begon hij opeens erg te kwijlen en kauwde hij op zijn speentje. Ik wist niet wat het was, maar volgens het cb zouden het best wel eens tandjes kunnen zijn.
Ik kan het nu niet zo goed meer bekijken want als ik dat probeer gaat hij huilen, dus ik weet niet hoe de huidige stand van zaken is.

wow, dat zou vroeg zijn voor een kies. misschien is het zon glazuurpareltje. dat hoor je wel vaker. meestal kommen de voortanden eerst. onze oudste kreeg ook al heel snel tanden, met 8 weken. die had met een jaar het hele gebit compleet.

wat snel zeg maar heb even een stukje voor je gekopieerd over dat glazuurpareltje
Heel soms heeft een baby bij zijn geboorte al een tand. Dit is geen echte tand, maar een geboortetand of glazuurparel. Een geboortetand is geel of grijs van kleur en soms is de tand doorschijnend. Voor de moeder kan een geboortetand pijnlijk zijn bij het geven van borstvoeding. De geboortetand wordt in overleg met een (kinder)tandarts verwijderd. Een glazuurparel is een geelwit kraaltje. Het is geen echte tand en valt meestal uit als de baby een paar weken oud is. .
...
hopelijk heb je er wat aan

Heel erg bedankt voor de informatie. Ik kan het nu nog niet genoeg zien om zeker te weten wat het is. Maar het lijkt echt te voelen alsof er een kies doorkomt. En Niek is ook al een paar dagen af en toe heel erg overstuur en dat lijkt niet door krampjes te komen. En allemaal op zijn duim en knuisje kauwen. Heel zielig!

Volgende week weer naar het consultatiebureau, misschien kunnen ze me meer duidelijkheid geven. En over 3 weken moeten we toch naar de kinderarts, als ze het op het CB niet weten dan kan zij mij misschien meer vertellen. Ik houd jullie op de hoogte!

Ik heb vanmorgen toch maar eens even de huisarts gebeld omdat ik het wel erg vreemd vind dat er eerst een kies doorkomt en omdat Niek zo onrustig is. Nu moeten we vandaag gelijk langskomen bij de dokter. Volgens de assistente moest het zeker gezien worden door de dokter omdat het zo uitzonderlijk is. En ik dacht nog wel dat ik een overbezorgde moeder was omdat ik voor zoiets de dokter belde...

Na vanmiddag hopelijk meer duidelijkheid!

Terug
Bovenaan