tandengroei

Ik ben moeder van 2 dochters de oudste is 4 en de jongste is bijna 2 jaar. De oudste heeft geheel volgens het boekje netjes haar melkgebit gekregen. Mijn jongste is een heel ander verhaal. Ze was ruim 14 maanden toen pas haar eerste tandje kwam, vervolgens heeft ze nog 2 tanden gekregen en  3 maanden geleden 3 kiezen tegelijk. Uiteindelijk heeft ze nu dus 2 snijtanden boven, 1 snijtand onder (in het midden) en in 3 hoeken elk 1 kies en ze is al bijna 2! Het vreemde is ook nog dat haar snijtanden vrij puntig van vorm zijn. Mijn vraag is: wie heeft er nog meer ervaring met "rare", onregelmatige en/of late  tandgroei. Ik begin me behoorlijk ongerust te maken. De tandarts vindt het een vreemde situatie, maar vindt  dat ik me  nog niet onnodig ongerust moet maken, gezien het maar een melkgebit betreft. Maar echt  gerust ben  ik niet...    Hopelijk kan iemand mij gerust stellen met een gelijkende situatie met een positieve afloop?
 
Mijn oudste dochter heeft het ook absoluut niet volgens het boekje gedaan. Ook zij begon laat met het krijgen van tanden en kris kras door elkaar. Met ruim 2 1/2 jaar heeft ze alles en is het een oersterk gebit.
Helemaal niets aan de hand
 
Terug
Bovenaan