tandenknarsen

Hallo mijn zoon is nu 8 maanden en hij heeft al 8 tanden en volgens mij komen er meer aan ( zit veel te kwijlen) . Nu zit hij af en toe te tanden knarsen. Zeer irrritant. Hebben jullie daar ook ervaring mee? en wat doen jullie eraan? Ik geef hem soms een doekje waar hij op kan bijten, maar dat werkt niet echt.

mama martine

Hallo Mama Martina,
Mijn dochter knarst ook. Volgens mijn vader(is tandarts) doen kinderen dit omdat de hersenen soms om meer zuurstof vragen om zich te ontwikkelen. Het gaat over en kan niet veel kwaad.
Groeten Jill

hoi,

Mijn dochtertje deed dat ook (nu soms nog)
Ik heb ook van alles geprobeerd maar niets hielp.
Ik heb haar er wel steeds op gewezen dat dat niet mag maar daar trekte ze niets van aan.
Ik krijg er de kippenvel van als ze dat doet.

Groetjes

Hoi,

Het kan ook zijn dat jouw kindje zijn energie niet goed kwijt kan. Mijn dochtertje doet het ook af en toe. Ik negeer het. (vind ik wel moeilijk hoor) Geef dus daarop geen aandacht. Zo gaat het m.i. het snelst over. In ieder geval kan het geen vorm worden van aandacht vragen.

Groetjes Simone

Nou ik kan je wel vertellen dat ik zelf het ook doe, en ik doe het al van kinds af aan..
Het is een gewoonte denk ik maar afleren.. ik wens je succes! Bij mij heeft t in ieder geval niet gewerkt hihi!

Groetjes Bren.

P.s ik heb al mijn tanden nog en nooit gaatjes gehad dus zo heel erg (behalve irritant) kan het niet wezen denk ik..

het cb gaf het advies om er geen aandacht aan te schenken, omdat je daarmee kans hebt dat hij het bewust gaat doen en het alleen maar moeilijker afleert.
verder kon ik hem iets geven om op te bijten; een stukje appel of zo.

succes
greet

Terug
Bovenaan