Tandenknarsen

A

Anoniem

Guest
Hoihoi,

Evy is nu 10 maanden en heeft op dit moment 3 tandjes.
2 onder en 1 boven. Sinds een paar dagen is ze geregeld aan het tandenknarsen. Erg vervelend geluid voor moeders. Ik krijg er kippenvel van.
Kan dit kwaad? Moet ik hier al iets mee, of is dit een fase.

Iemand hier ervaring mee?

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Hier nog geen tanden dus geen idee!!! Anders bel je toch even je tandarts, die weet vast wel of het kwaad kan?? xxx

Haihai,

Amy doet precies hetrzelfde. Sinds er een boventandje door is (tweede is ook net door) knarst ze ook vaak met haar tanden. Bij mij lopen de rillingen over de rug. Ik denk niet dat je er iets aan kunt doen. Hoop dat t een fase is. Toen Amy net ondertanden kreeg voelde ze er steeds over met haar tong. Zag er enorm intelligent uit.... (niet dus..). Ik denk/hoop dat het alleen het ontdekken van iets nieuws aan het lichaam is en dat het straks weer overgaat.

Liefs,
Marian

Hoi Iris,
zover ik weet kan het geen kwaad en doen bijna alle kindertjes dat. De oudste deed het ook en het is inderdaad een heel vervelend gehoor. Je kunt er ook niets tegen doen, het gaat vanzelf weer over, maar wanneer dat weer was?? Goh, wat vergeet je toch dingen snel... Het meeste schrijf ik op en dat is nu wel handig met de jongste, alleen niet alles. Kortom, probeer het knarsen maar te negeren, het hoort erbij.
Sterkte
Gr. mamajo.

Hoi hoi,

Toen Sofie net haar boventandjes door had knarsetande ze ook heel erg. Kreeg er kippenvel van! Wees gerust, het is een fase, ze moeten een beetje ontdekken natuurlijk. Sofie heeft dit niet heel lang gedaan, denk een week of 3.
Succes!

Groetjes Marije
mv Sofie 17-05-08

Terug
Bovenaan