tandenpoesten (16 maanden)

Hallo allemaal,

Vraagje: Mijn dochter van 16 maanden wil haar tanden niet laten poetsen.
Nou ben ik een tijdje de strijd hierover aangegaan maar dat bleek geen succes zo vlak voor het slapen gaan, daarbij merkte ik dat vooral ik enorm geirriteerd raakte. Op het CB raadde ze aan om het maar even zo te laten. Nu heb ik dat 2 weken gedaan en dacht ik nu maar weer eens proberen want hoe zij poets is niet echt geweldig. Maar het werd weer een soort worstelen voor beginners. Hoe ging dat bij jullie?
Moet ik doorzetten en accepteren dat het gewoon strijd is of even laten gaan?

Groetjes,
Elies
 
hallo elies,

ik werk op een dagveblijf en daar  zing ik tijdens het tandenpoetsen het liedje van dirk schele. ja, wij gaan tandenpoetsen. wekt als een trein. en als ze et zelf mag doen, makt dat uit.

succes

groetje Cindy
 
Hoi,

probeer het eens met twee tandenborstels, één voor haar en één voor jou. Dan mag ze het zelf doen en kun je het toch een beetje nadoen. Om beurten misschien?

Desiree
 
Hoi,

Het klinkt heel verantwoord (!) maar onze dochter (23 mnd) gaat in de houdgreep zodat ze bij me op schoot ligt. Ze mag eerst zelf poetsen en dan ben ik aan de beurt. Soms moet ik haar handen erbij vasthouden. We zingen op de toon van vader jacob een versie van tandenpoetsen. Inmiddels doen we ook alsof het tandenpoetsen heel erg kriebelt en dat we allebei heel hard moeten lachen. Dan doet ze automatisch haar mond open en kan je heel goed de tanden poetsen. Er zijn periodes dat ze zo mak als een lammetje ligt en periodes dat ze het er niet mee eens is. Zo lang je maar consequent bent.
Tanden poetsen vind ik te belangrijk. Wij hebben ook een reserve tandenborstel die mee onder de douche en in bad gaat. Mama poetst toch haar tanden ook meestal onder de douche. Gewoon doorpakken was bij ons het motto.
Succes.
 
Terug
Bovenaan