Tandenpoetsen: drama.....

Hallo!
Mijn zoontje Wouter is bijna 1 jaar.
Toen hij  zijn eerste tandje kreeg zijn we direct begonnen met "tandenpoetsen".
Dit ging prima, tot vorige week:  
Als hij de tandenborstel al ziet draait hij zijn hoofd er al voor weg.
We hebben alles al geprobeerd om hem af te leiden...maar zonder resultaat.
Wie heeft tips, of is dit een  fase dat we straks weer zonder problemen zijn tandjes (nu 4 stuks) mogen poetsen.

Groetjes Alma.
 
Hi,

Ja het is een fase. Ik heb het toen een paar dagen laten rusten (vechten werkt vaak averechts) en daarna opnieuw gestart.... geen probleem.
Wat ook werkte bij mijn kinderen, is hun mijn tandenborstel geven, gaan we elkaars tandjes poetsen (probeer wel je tong voor je keelsgat te houden). Heb het ook wel gewoon met mijn vinger gedaan (met tandpasta) zodat de werkzame stoffen toch op de tandjes kwamen.
Succes
 
Hoi Alma,

ik heb toevallig een week of 2 geleden dezelfde vraag gesteld en heb toen eigenlijk alleen als tip gekregen om het met een elektrische tandenborstel te proberen maar dit is ook geen succes, de tanden gaan stijf op elkaar en vechten maar, ik heb ook al geprobeerd om het een paar dagen niet te doen en dan weer wel, ook dit helpt niet, zelf tanden poetsen en dan napoetsen ook niet, ook ik wacht nog op de "gouden" tip, tot dan blijft het een gevecht om die 12 tanden en kiezen gepoetst te krijgen, Esmée is trouwens 14 maanden.

Groetjes Linda
 
Hoi, Mijn zoontje doet dit meestal als er een tandje doorkomt...blijkbaar is het dan wat gevoeliger...je kan ook een liedje zingen...
Wij poesten eerst bij hem, en dan mag hij zelf poetsen...
Meestal is het tijdelijk hoor.

Succes!
 
Ahum, nou mijn zoontje van 20 mnd maakt van zijn tandenpoetsen werkelijk een topsport. In de houdgreep en op goed geluk zo goed mogelijk alle tanden en kiezen raken. Het is af en toe echt vechten hoor! Ook al van alles geprobeerd, maar niets helpt. Dus dan maar elke dag een potje judo. Het is op dit moment trouwens erger dan anders, want hij krijgt er weer 2 kiezen bij . Is hij trouwens ook heel ziek van geweest de afgelopen dagen. Ik ben benieuwd wie er de gouden tip heeft voor die eigenwijze tandenborstelbijtertjes.....
 
Terug
Bovenaan