Tandenpoetsen dreumes

<p>Hoi!</p><p>Iemand een tip om het tandenpoetsen met een dreumes van 14,5 maand wat aangenamer te maken. Nu is het echt een strijd, zoals veel ouders dat wellicht hebben met hun kind....</p><p>Hoop dat jullie een tip voor mij hebben</p>
 
Hi wat wij doen is dat onze zoon bij een van ons op schoot zit, de ander poetst. Degene die hem op schoot heeft houdt de telefoon vast met daarop een clipje van Nijntje. Zolang het liedje duurt zit hij stil....maar weet niet hoe lang dit nog succesvol is.
 
Wij zingen altijd een liedje met hele gekke stemmetjes en spelen soms een spelletje waarbij we de tandenborstel wegtrekken als ze haar mondje open doet. Ook poetsen we wel eens samen. Nou moet ik zeggen dat onze dochter tanden poetsen altijd prima heeft gevonden, dus wij hebben het erg makkelijk gehad!
 
Bij ons (15 maanden) was het 2 weken lang een drama en nu vindt hij het fantastisch. Gewoon blijven proberen zonder boos worden lijkt hier bij alles het beste te werken. Uiteindelijk is het lastig om in de mond van een kind te poetsen als het écht niet wil.. op sommige dagen wil hij niet dat wij poetsen, wil hij alleen zelf doen. Persoonlijk denk ik dan jammer, morgen weer een dag ? 
 
Afleiden werkt vaak het best. Maar soms deed mn dochtertje ook haar mond niet open. Dan maar heel even in de houdgreep, snel poetsen en klaar. Het moet toch even gebeuren en dan liever kort dan niet. 
Ik poets ook nog echt geen 2 min, dat houd ze niet vol. Nu wil ze vaak zelf de tandenborstel in haar mond doen en dan kan ik poetsen. Ze zit dan op de grond naast een bak vol badspeeltjes, die moeten dan allemaal uit de bak en ondertussen poets ik haar tanden. 
 
Wij zingen vanaf het begin af aan het zelfde tandenpoetslied..Tabden poetsen is dus hetkenbaar! Zodra hij zn borstel ziet gaat zn mond lachend open!Wellicht komen er tandjes door en is het pijnlijk? De pijnlijke plek doen wij als laatste!
 
Ja, filmpje geprobeerd, maar dat wilde niet echt. Liedjes wil soms. Misschien is het ook gewoon even doorzetten. Heb wel het idee dat er iets dwars zit met een opkomend tandje
 
Andere tandpasta kun je nog proberen. Wij hadden zoete babytandpasta maar ze vind de mint smaakt die we nu hebben veel prettiger! We gebruiken nu elmex baby...
 
Terug
Bovenaan