tandenpoetsen echt een DRAMA

Hallo,

Mijn dochter van bijna 2 vindt het echt vreselijk om tanden te poetsen. Wie heeft dit probleem ook? We proberen van alles, zelf te laten poetsen en dan afmaken, eerst poetsen en dan zij en uiteindelijk is het nu geeindigd in onder dwang poetsen. Want tanden poetsen vind ik echt heel belangrijk!

Ze heeft ook nog eens gele plekjes op haar onder tandjes. Weet niet of dit kwaad kan, maar met poetsen krijg ik het niet weg. Vrijdag neem ik haar voor 't eerst mee naar de tandarts. Misschien dat die haar duidelijk kan maken dat tandenpoetsen echt nodig is.

Hebben jullie hier ook problemen mee, en hoe pakken jullie het aan?

groet,
Monique
 
Hoi Monique,

Bij onze zoon (2,5)  was het ook een probleem. Sinds hij een elektrische tandenborstel heeft is het over. Hij vindt het fantastisch en weet precies dat wanneer de tandenborstel kort op elkaar bromt het klaar is. Toen we nog gewoon poetste heb ik ook van alles geprobeerd. Liedjes zingen, zelf doen niets hielp. Tot hij ons zag poetsen met de elektrische tandenborstel en aangaf dat hij daar mee wou poetsen.
Ook hij heeft gele plekjes op zijn ondertanden die ik niet kan verwijderen met poetsen. De tandarts heeft er naar gekeken en het was niet heel erg gewoon goed blijven poetsen. Geen idee waar het door komt. Hij heeft toen hij geboren was wel heel veel medicijnen gehad het kan zijn dat het daardoor is ontstaan. Ben benieuwd wat jullie tandarts er van zegt.

Groetjes Marian
 
Hier ook hetzelfde probleem met onze twee jarige meid, niet willen poetsen. Heb dan zo'n elektrisch toestel gekocht en dat ging beter. Soms neemt ze nu zelf initiatief om te poetsen, is soms het gepaste moment niet maar ik laat ze het toch toe.

greetz,
 
Bedankt voor jullie reacties! Wij poetsen zelf met een electrische tandenborstel en heb dat dus ook gelijk geprobeerd. En het werkt! Ze vindt het reuze interessant. Hoop dat dit zo blijft.

De tandarts zei dat de gele vlekjes niet erg zijn. Dit kan voorkomen, en hoeft niet perse te liggen aan niet goed poetsen. Het kan aanleg zijn, of idd medicijngebruik. Vooral niet te druk over maken en goed blijven poetsen. Dus doe ik dat maar! Overigens vond ze het erg interessant om te zien hoe mamma en pappa in de stoel behandeld werden, maar zelf op de stoel zag ze nog niet zitten.... Volgende keer misschien.

groetjes,
Monique
 
Hoi,
ik moet het beamen; mijn zoon van 2,5 kreeg ik niet aan het tandenpoetsen. Ja, hij stak de borstel wel in zijn mond, en kluifde vervolgens alleen het ding kapot. Sinds vorige week heb ik zelf een electrische tandenborstel aangeschaft, en Gijs vindt het HELUMAAL geweldig. Hij wil nu ineens wel 3x per dag poetsen en doet het echt serieus. Bovendien doet dat dinge het werk voor hem, dus ik vind het wel prima. Een echte aanrader. En ik begreep dat er ook speciale voor kinderen zijn zelfs....

gr
Marieke, mama van Gijs en Inge (8,5 mnd)
 
Ik heb nog een tip als ze de electrische tandenborstel op een gegeven moment zat worden...
 
Ik vertel mijn dochtertje dat 's nachts de lieveheersbeestjes komen (zonder dat eng te maken hoor!) als ze niet gepoetst heeft. Die hebben nl. honger en komen dan de etensrestjes van haar tandjes af eten. Heeft ze wel gepoetst, dan zijn haar tanden schoon en komen de lieveheersbeestjes dus niet. Er is dan niets te eten. En daarom poetsen papa en mama en opa en oma ook allemaal hun tandjes!

Na dat verhaal wil ze nu elke dag weer tandenpoetsen, ze vraagt er nu zelf weer om!
 
Hallo,

Bij ons was dat ook een drama,totdat iemand mij een tip gaf om samen een tanderpoetsliedje te maken.
Ik dacht baat het niet schaat het niet.
En elke keer als we tanden gaan poetsen zing ik het liedje.
Ik zal niet zeggen of het bij iedereen werkt maar je kunt het proberen.

Mooie tanden vind ik zo belangrijk,maar nu is mijn dochter pas op haar tand gevallen en nu is ie bruin.
Poets ze zo goed haar tanden gebeurd er zo iets.

succes
 
Bij ons werkt op dit moment echt helemaal niets!!!
Geen liedje, geen electrische tandenborstel, zelluf doen gaat niet goed genoeg. Wat wel werkt is (helaas) de houdgreep met een flinke brul-partij. Ik vind het erg jammer dat het op dit moment helemaal niet gaat met het poetsen, maar het moet wel gebeuren.
Nadat wij bij hem (22 mnd) de tanden gepoetst hebben, mag hij het zelf nog afmaken voor een positief einde.
Ik hoop op betere tijden of de ultieme tip....
 
Terug
Bovenaan