Tandenpoetsen een drama

<p>Wie heeft de gouden tip? Mijn zoontje heeft al heel wat tanden en kiezen. Vanaf het moment dat zijn eerste tandje doorkwam zijn we gaan poetsen en hij vond het prachtig. Maar sinds enkele weken is het 1 groot drama. Geloof me, ik heb alles al geprobeerd, van verschillende tandenborstels, tot het zelf laten doen, met een leuk filmpje, een spelletje ervan maken, samen doen. Hij houdt zijn lippen gewoon stijf op elkaar en denk maar niet dat zijn mond nog opengaat. Ik lees allemaal horrorverhalen over gaatjes nu al, maar ik weet echt niet meer wat ik nog meer kan doen. Iemand nog een tip?? </p>
 
Ik herken het heel erg! Mijn dochter is 14 maanden en het is hier ook al een maand drama. Dan lukt iets en dan de volgende dag niet meer... Dus we proberen steeds weer wat nieuws. We laten haar wel dagelijks zelf haar tanden "poetsen". (Ze kauwt er alleen maar op) En in de avond proberen wij het nog te doen. De ene keer lukt het als bumba op staat, de andere keer lukt het als ik ook mijn tanden poets. En soms helpt het ook als ik mijn elektrische tandenborstel tegen haar borsteltje aan houd. Ze vindt de trilling van mijn borstel helemaal geweldig haha.
Maar af en toe lukt het echt niet. En daarom poets ik 1x zelf en laat ik haar 1x per dag het zelf doen. Zodat door het kauwen er ook nog een beetje gepoetst wordt als het tanden poetsen niet lukt. 
 
Herkenbaar. Al gaat het hier gelukkig wel vaak goed.
Sinds zn 2e verjaardag zijn we over gegaan op elektrisch poetsen. Dat vind hij al een stuk leuker. We hebben liedje geprobeerd, laatste tijd helpt hier vaak zeggen wat je weg gaat poetsen. Ik zie een broodje met .. En die moet even weg gepoetst worden. En dan dingen van die dag bij langs. Als dat niet werkt.. lastig. Wij hebben die dagen ook. Ik vind zelf tanden poetsen erg belangrijk dus ik vertel hem dat poetsen belangrijk is en dat er anders gaatjes komen en dat dat niet fijn is. En soms ook dagen dat t onder dwang moet, in de houdgreep. Niet leuk maar het moet gewoon. Ik maak er altijd een grapje bij: goed zo hoe harder jij schreeuwt hoe beter ik jouw tandjes zie en dus kan poetsen. 2 minuten en dan klaar. En smorgens mag hij zelf poetsen. 
Succes! 
 
Herkenbaar. Al gaat het hier gelukkig wel vaak goed.
Sinds zn 2e verjaardag zijn we over gegaan op elektrisch poetsen. Dat vind hij al een stuk leuker. We hebben liedje geprobeerd, laatste tijd helpt hier vaak zeggen wat je weg gaat poetsen. Ik zie een broodje met .. En die moet even weg gepoetst worden. En dan dingen van die dag bij langs. Als dat niet werkt.. lastig. Wij hebben die dagen ook. Ik vind zelf tanden poetsen erg belangrijk dus ik vertel hem dat poetsen belangrijk is en dat er anders gaatjes komen en dat dat niet fijn is. En soms ook dagen dat t onder dwang moet, in de houdgreep. Niet leuk maar het moet gewoon. Ik maak er altijd een grapje bij: goed zo hoe harder jij schreeuwt hoe beter ik jouw tandjes zie en dus kan poetsen. 2 minuten en dan klaar. En smorgens mag hij zelf poetsen. 
Succes! 
 
Herkenbaar. Al gaat het hier gelukkig wel vaak goed.
Sinds zn 2e verjaardag zijn we over gegaan op elektrisch poetsen. Dat vind hij al een stuk leuker. We hebben liedje geprobeerd, laatste tijd helpt hier vaak zeggen wat je weg gaat poetsen. Ik zie een broodje met .. En die moet even weg gepoetst worden. En dan dingen van die dag bij langs. Als dat niet werkt.. lastig. Wij hebben die dagen ook. Ik vind zelf tanden poetsen erg belangrijk dus ik vertel hem dat poetsen belangrijk is en dat er anders gaatjes komen en dat dat niet fijn is. En soms ook dagen dat t onder dwang moet, in de houdgreep. Niet leuk maar het moet gewoon. Ik maak er altijd een grapje bij: goed zo hoe harder jij schreeuwt hoe beter ik jouw tandjes zie en dus kan poetsen. 2 minuten en dan klaar. En smorgens mag hij zelf poetsen. 
Succes! 
 
Oral-b heeft een leuke kinder electrische tandenborstel van Mickeymouse met muziekje. Deze ben ik al ruim voor het eerste jaar bij de kids gaan gebruiken. Ook hier was het weleens drama, heel vervelend maar dan maar in de houdgreep.... liever dat dan straks gaatjes in de tanden. 
 
Misschien dat iemand anders zijn tandjes kan poetsen? Opa, oma of iemand die iets ouder is dan hem. 
Ik maakte er altijd een feestje van met het liedje; poets poets lekker poetsen, ik gaf hem een zijn eigen tandenborstel en pakte die van mij. Zo gingen we voor de spiegel poetsen  ik liet hem daarna mijn tanden poetsen en daarna deed ik die van hem. 
Veel succes !
 
Terug
Bovenaan