Tandenpoetsen een groot spektakel

hoi moeders,

mijn zoon van 13 maanden maakt een groot spektakel van het tandenpoetsen. Hij sputtert, trapt, schreeuwt, krijgt alles bij elkaar als ik de tandenborstel in z'n mond doe om te poetsen. Als ik stop na een tijdje, is het weer een groot feest en lacht ie weer alles bij elkaar. Niet verdrietig, boos of wat dan ook. Hij begint weer te geinen en lol te hebben dan.
Ik geef hem regelmatig 's avonds zelf de tandenborstel, zodat ie zelf kan 'poetsen', dit gaat erg goed. Hij heeft interesse in onze electrische tandenborstel, dat mag dan wel even, maar alleen bij de onderste tanden.
Maar goed, ik moet toch poetsen bij hem, dus maar weer in de houdgreep en even ruzie maken samen.
Wie heeft hier ervaringen mee en wat hebben jullie aan dit probleem gedaan? Gewoon stug doorgaan is het advies van mijn tandarts, maar soms twijfel ik aan de aanpak.....

Wie heeft een advies?
Groetjes
thailde

 
Theo is nu 1 jaar en hij poetst zeg maar zelf zijn tanden, wij mogen het ook niet voor hem doen, hij gaat dan met zijn vader in de badkamer zitten en dan zitten ze allebei hun tanden te poetsen.
Hij gaat huilen als wij het voor hem doen, dus laten we het zelf maar doen, ik ben bang dat ie anders een hekel aan de tandenborstel gaat krijgen, en als hij het zelf doet kan ie er ook aan wennen, hij heeft nu 8 tandjes.

groetjes monique
 
Terug
Bovenaan