Tandenpoetsen.,,

A

Anoniem

Guest
Hoihoi
Mila heeft nu 8 tanden.
Maar het tandenpoetsen..tjonge jonge kan niet zeggen dat het van harte gaat.
Ze rukt de borstel uit mijn handen en wil het zelf doen(bakt er niks van) haha
Al met al echt goed tanden poetsen gaat nog niet..en bij jullie?
spoelen jullie ook na trouwens?
groetjes piewie_ Mila 11 maanden

Hoi,

Ik heb een zoontje van ruim 11 maanden, en heeft ook 8 tanden.
Het tandenpoetsen gaat hier goed, hij vind het wel leuk.
Hij ligt altijd op het aankleedkussen en we zingen een liedje.

Spoelen met water doen we niet. (ook niet geprobeerd)
Als je tandenpoetst met een tandpasta voor zijn of haar leeftijd dan is het niet erg als ze het door slikken.

Nou succes met poetsen

gr. leonie

Hier poetsen we ook al een hele tijd.
De ondertanden gaan goed, alleen de boventanden vind hij iets minder.
Vanmorgen wisten we waarom.... Ik haalde zn tandenborstel uit zn mond en op de borstel zat een stukje tandvlees. Hij zat ook al steeds aan die kant overal op te kouwen en nu weten we waarom, last van zn kies. Het eerste stukje tandvlees is verdwenen dus.

We hebben hier de regel (nou ja proberen dat erin te krijgen) Eerst poetst papa of mama en dan mag Yoëll zelf en dat gaat tot nu toe goed. Hij vind het ook super als hij ons tanden ziet poetsen, gaat helemaal met zn mond open zitten en kijkt goed hoe wij het doen.

Gewoon elke dag weer even proberen en er geen strijd van maken, komt vanzelf goed

Pauline

Tijs heeft nog maar 2 tandjes en het poetsen gaat hier goed. Hij vindt het wel leuk. Als wij klaar zijn met poetsen, dan mag hij zelf nog even. Tijs vindt de tandpasta ook lekker. Ik heb de tandarts van prodent (teletubbies) en hier staat ook op dat het beter is om niet te spoelen, dan kan de tandpasta na het poetsen ook nog zijn werk doen.

Groetjes,
mv Tijs (2-8-06)

Hier poetsen we welgeteld 1 tandje! Dean vindt het ontzettend leuk. We gebruiken de tandpasta van de Kruidvat met frambozensmaak. Hij vindt het heel lekker.

Groetjes,
Nelly.

Julian vond poetsen in het begin wel leuk, nu niet echt meer. Wil het ook graag zelf doen en dan laat ik hem lekker knoeien.
Ik vind het belangrijker om het wel elke dag aan bod te laten komen dan dat het ook supergoed gebeurt. Op den duur leert hij wel dat het toch noodzakelijk is en ik hoop dat hij dan goed meewerkt. Ik wil er nu geen strijd van maken.

Op de tube staat bij ons dat naspoelen niet nodig is.

Groetjes,
Ellen mv Julian

Oke dan,ik spoelde namelijk zelf ook niet na.
Laat Mila ook maar wat prutsen met die borstel,ga er idd gaan strijd van maken
zijn we straks helemaal ver van huis.
Trouwens ze vindt de tandpasta ook lekker(elmex)
Wij hebben een electrische,dat vindt ze ook reuze interessant.volgens mij kent ze dat geluid vanaf het begin al toen ze in mijn buik zat....hi
groetejs piewie

hihi, bestaat dat? Een electrische baby-tandenborstel? Gaaf.
Maar goed, hier is het ook vaak strijd hoor. Het gaat in fases. Een paar dagen goed, een paar dagen balen. Maar gemiddeld zit het wel goed denk ik.
En spoelen?
Ik zie mezelf al onder de kraan hangen met Kian....

Terug
Bovenaan